לאחר מותו של לוחם מג"ב, הוגדל מרחב הדיג ברצועה

באישור הדרג המדיני הוחלט על הרחבת מרחב הדיג בעזה ופתיחת מעבר כרם שלום להעברת ציוד וסחורות, צעדים נוספים יבחנו בהתאם לשמירה על היציבות הביטחונית | אמש נורה מחבל אשר הצית אש על ציר 443

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/09/21 07:23 כד באלול התשפא

לאחר מותו של לוחם מג"ב, הוגדל מרחב הדיג ברצועה
התפרעויות בגדר, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הבוקר, (ד'), כי בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני, הוחלט על הגדלת מרחב הדיג ברצועת עזה לעד 15 מיילים ימיים וכן על הרחבת פתיחת מעבר כרם שלום, להעברת ציוד וסחורות.

כמו כן, תוגדל אספקת המים לרצועת עזה ב-5 מיליון מטר מעוקב (מלמ״ק) נוספים, ומכסת הסוחרים העזתים העוברים דרך מעבר ארז תוגדל ב-5,000 נוספים, כאשר סך כל המכסה עומד על 7,000. ההיתרים יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד. ההקלות ייכנסו לתוקף החל מהיום. 

הצעדים האזרחיים שאושרו ע״י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב.

ההודעה על ההקלות מגיעה יומיים לאחר מותו של לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי זכרו לברכה, אשר נפצע מירי מחבל על גדר המערכת בגבול רצועת עזה בשבת שעברה. בראל היה בן 21 במותו, שירת ביחידת המסתערבים של מג"ב דרום. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח.

גם אמש פעלו יחידות התיזוז הלילי בגבול הרצועה, כאשר עזתים התפרעו על הגדר, וגרמו להפרות סדר. 

ההתפרעויות על הגדר

ההתפרעויות על הגדרצילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

בתוך כך, כוחות צה"ל ירו אמש לעבר מחבל אשר הצית אש על ציר 443 סמוך למעבר מכבים. שעה וחצי לאחר מכן הוא הגיע למחסום מכבים עם פצעי ירי בחזה וברגל, הכוחות העניקו לו טיפול רפואי ולבסוף קבעו את מותו. כוח צה"ל הוצב במקום במארב כדי ללכוד את מיידי בקבוקי התבערה לעבר רכבים ישראליים על הציר כדי שקרה בלילות האחרונים השבוע. 

בלילה שבין שבת לראשון תקפו מטוסי קרב מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס, אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה וכן הותקף פיר מנהרת טרור, בסמוך לג׳באליה. התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל וההתפרעויות האלימות ברצועת עזה. "צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור של חמאס", נמסר מדובר צה"ל.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן