משרד החינוך: מרכז ישיבות בני עקיבא פועל בניגוד לחוק, "אסור לחייב תלמידים להציג תו ירוק"

במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא החליטו כי תלמידים במסגרת פנימייתית יחויבו להציג תו ירוק או לחלופין להציג תוצאה שלילית של בדיקת קורונה. בעקבות פניית כיפה משרד החינוך מהבהיר כי אסור לחייב תלמידים להציג תו ירוק | ברשת מבהירים כי לא ישנו את עמדתם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/08/21 14:41 כב באלול התשפא

משרד החינוך: מרכז ישיבות בני עקיבא פועל בניגוד לחוק, "אסור לחייב תלמידים להציג תו ירוק"
פותחות שנה, צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הודיע הבוקר (ב') כי מתוך רצון לשמור על בריאות התלמידים והצוותים בפנימיות, הוחלט להחמיר על הוראות משרד החינוך ולהתנות את כניסת התלמידים לפנימיות הרשת בהצגת תו ירוק או בדיקה שלילית. 

על פי חוק אסור לחייב תלמיד או איש צוות להציג תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית בכניסה למוסד הלימוד. פנינו למשרד החינוך, שם אמרו בנחרצות: "אסור לחייב תלמידים להציג תו ירוק בכניסה למוסדות החינוך". למרות זאת, במרכז יב"ע הבהירו כי הם עומדים מאחורי הודעתם הראשונה, זאת על אף שמדובר בעבירה על החוק. 

מוסדות רבים של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא פתחו כבר אתמול את שעריהם, מתוך מחשבה שכך תתאפשר היכרות טובה יותר בין המורים לתלמידים, בנוסף להכנה ראויה יותר לקראת החגים. פתיחת הלימודים נעשית במקביל למבצע ההתחסנות של הרשת "כולם מתחסנים - כולם זוכים" שמעודד תלמידים לצאת ולהתחסן. 

על פי הנתונים, מעל 20 מוסדות ברשת עם למעלה מ-70% תלמידים שדיווחו אנונימית על התחסנות במנה הראשונה. בין המוסדות שפתחו את שעריהם: ישיבת בני עקיבא קריית הרצוג, אולפנת בני עקיבא לכיש, ישיבת בני עקיבא לפיד תורת נחום, אולפנת בני עקיבא נריה וישיבת בני עקיבא חדרה.