מזעזע: סרטונים פדופילים הופצו בקבוצת וואטסאפ של נערות דתיות

נערות דתיות הופתעו למצוא בקבוצת הוואטסאפ שהקימו לחיזוקים דתיים, בוט שמפיץ תכנים מיניים קשים לצפיה | הרבנית אוריה מבורך חשפה את הסיפור ומציעה לנערות דרכי התמודדות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/08/21 11:21 יט באלול התשפא

מזעזע: סרטונים פדופילים הופצו בקבוצת וואטסאפ של נערות דתיות
ההודעה שהופצה בקבוצות, צילום: ללא

לכל נער ונערה היום יש וואטסאפ בטלפון הנייד. מספר נערות דתיות הקימו קבוצה מיוחדת לחיזוק דתי ושיח בענייני צניעות, הנערות הפיצו את הקישור ובוט לא מזוהה נכנס אל הקבוצה ושלח חומרים פדופילים. הבנות נותרו בהלם.

הרבנית אוריה מבורך סיפרה על המקרה המצער בפייסבוק. "לפני כמה חודשים הוזמנתי להצטרף לקבוצת ווטסאפ של בנות דתיות בגילאי 13 עד 16, שמיועדת לחיזוקים יומיים בעיקר בתחום התורני. מנהלת הקבוצה, בחורה מופלאה, הזמינה אותי להצטרף משום שבקבוצה יש מדי פעם דיונים על צניעות, והיא יודעת שהנושא מעניין אותי. מאז אני בקבוצה המתוקה הזו, בעיקר על תקן זבוב על הקיר. מדי פעם מגיבה, אבל בעיקר מקשיבה. אני ה"מבוגר" היחיד בקבוצה".

הרבנית אוריה ממשיכה ומספרת: "הבוקר התעוררתי וגיליתי עשרות הודעות שנשלחו בקבוצה, כולן מלאות זעזוע עמוק. הבנות שלחו אימוג'ים בוכים, ומילים כמו "מזעזע", "זוועה", "מה זה", "איך מוחקים". גיליתי שנשלחה בקבוצה הודעת ווטסאפ (צירפתי אותה כאן בצנזורה רצינית), על ידי בוט (רובוט) ששמו ג'סיקה שנכנס לקבוצה

ההודעה מתוך הקבוצה

ההודעה מתוך הקבוצהצילום: ללא

התלבטתי עד איזו רמת פירוט לפרט בפניכם מה היה שם, וסליחה שהחלטתי בכל זאת לפרט יחסית. בהודעה הזו רואים בצד ימין למעלה, תמונה ברורה מאוד של ילדה בת 12 עירומה לחלוטין, נאנסת על ידי גבר. הכיתובית שמלווה את התמונה מפרטת עוד שתי סיטואציות חולניות שאם רק נלחץ על הקישור נוכל לצפות בהן.

אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אבל אין לי שום מילה כדי לתאר את מה שהתמונה הזו עשתה לי, (ועדיין עושה לי). בצירוף ההבנה שמדובר במקרה אמיתי שתועד ומופץ, אני נטולת יכולת לבטא את עצמי.

על התגובה לתמונה הקשה כתבה הרבנית אוריה: "לאחר שהתאוששתי מעט מההלם, הבנתי שמה שאני חווה, ממרום גילי, ניסיוני, ומצבי המשפחתי, זה אפילו לא עשירית ממה שהבנות בקבוצה חוות עכשיו.

שלחתי בקבוצה את ההודעה הבאה: בנות אהובות, אני בת 38 ומעולם לא נחשפתי לתוכן כזה מזעזע. אני מרגישה צורך להתאושש, כמו ממכה. ועכשיו אני חושבת על מה עובר עליכן, אני קוראת את כל מה שכתבתן ואני מגלה שני דברים: א. זה ממש מזעזע גם אתכן. ב. חלקיכן מספרות שזה לא פעם ראשונה שזה קורה בקבוצת ווטסאפ, שקיבלתן דברים דומים בקבוצות אחרות.

הרבנית אוריה מבורך

הרבנית אוריה מבורך                                                                                                  צילום: באדיבות המצולמת

ההצעה שלי: מי שמרגישה שהיא יכולה לשתף את אמא שלה, אני ממש ממליצה לשתף. זה אומר לבקש מאמא לשוחח בפרטיות, להראות לה את ההודעה הזו ולומר לה "אמא, תראי מה רובוט שלח בקבוצה", ולקבל את התמיכה שלה. אמנם, לא כולנו בקשר פתוח עם אמא שלנו,אבל לא צריך בהכרח קשר פתוח כדי לשתף דבר כזה. כל אחת פשוט יכולה לדמיין את התגובה של אמא שלה, ואם הדמיון הוא חיובי, אם את מדמיינת אותה תומכת בך, אז אני מאמינה שאת צודקת וממש ממליצה לך לפנות אליה. אמנם, לחלק מהבנות אין אופציה לשתף את אמא, ובמקרה כזה, תחשבו אם יש לכן אחות גדולה, או מורה שאת סומכת עליה, או כל מישהי אחרת שהיא מעל גיל 18, שאת יכולה פשוט לשתף ולפרוק ולקבל ממנה חיבוק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן