פגישת בנט-ביידן תתקיים היום בשעה 17:25 | ביידן במסר מאיים להנהגת דאעש

פגישתם המתוכננת של ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית נדחתה, זאת עקב הפיצוצים בקאבול, אשר גבו את חייהם בין היתר של 12 חיילים אמריקאים. הפגישה בין השניים תיערך היום | ביידן: אנו נגיב בעוצמה ודיוק, בזמן, ובמקום וברגע שאנחנו נבחר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/08/21 07:25 יט באלול התשפא

פגישת בנט-ביידן תתקיים היום בשעה 17:25 | ביידן במסר מאיים להנהגת דאעש
בנט וביידן, צילום: פלאש 90/שאטרסטוק

פגישתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הראשונה מאז נכנסו לתפקידם, אשר הייתה אמורה להתקיים אתמול, נדחתה בשל פיגועי הטרור שאירעו אתמול אחר הצהריים בנמל התעופה בקאבול בירת אפגניסטן והביאו למותם של עשרות בני אדם, בהם חיילים אמריקאים וילדים. הפגישה תיערך היום בשעה 17:25 (שעון ישראל).

ראש הממשלה כבר היה אמור לצאת לבית הלבן, אך התבשר כי הפגישה נדחתה. מקורבי ראש הממשלה בנט נאלצו לשוב על עקבותיהם. בנט יאלץ להעביר את השבת בארצות הברית. השרים כבר קיבלו הודעה שישיבת הממשלה השבועית ביום ראשון הקרוב, בוטלה. 

הלילה נאם ביידן בבית הלבן בעקבות האירוע הקשה בקאבול בו נהרגו 12 חיילים אמריקאים. ביידן התייצב מול המצלמות ואמר: "לא נירתע בידי טרוריסטים. נמשיך במשימתנו", ביידן ספד לחייחים שנהרגו ואמר: "גיבורים שלקחו חלק במשימה מסוכנת, לא אנוכית, כדי להציל את חייהם של אחרים". 

"אני גם הוריתי למפקדים לפתח תוכניות מבצעיות כדי לפגוע בנכסים, מנהיגים ומתקנים של דאעש חורסאן. אנו נגיב בעוצמה ודיוק, בזמן, ובמקום וברגע שאנחנו נבחר", הוסיף ביידן ושלח מסר למבצעי הפיגועים, "נמצא את הדרך להגיע אליהם בלי מבצעים צבאיים גדולים". הוא גם אמר כי יסכים להעביר לצבא ארה"ב באפגניסטן תגבורת אם יזדקקו לה: "כל מה שהם יצטרכו, אם הם יזדקקו לעוד כוחות אני אתן להם".

עוד במהלך הלילה נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התקשר לראש הממשלה, נפתלי בנט. בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל, הביע ראש הממשלה את תנחומיו העמוקים בעקבות האירועים וציין, כי ישראל משתתפת בצערה של ארה"ב. "אנו עומדים לצדכם בשעה קשה זו כפי שארה"ב עומדת לצד ישראל לאורך השנים", אמר רה"מ לנשיא.

הנשיא ביידן הודה לראש הממשלה על שגילה הבנה כלפי השינוי במועד פגישתם נוכח האירועים באפגניסטן. עוד הוסיף הנשיא ביידן, כי הוא מצפה לפגישתו עם ראש הממשלה שתיערך היום.

ראש הממשלה נפתלי בנט, נפגש שלשום עם מנכ"ל AIPAC, הווארד קור, במסגרת ביקורו המדיני בוושינגטון. בנט הודה למנכ"ל AIPAC על תמיכתה האיתנה של השדולה במדינת ישראל, וציין, כי הוא רואה בפעילותה גורם מוביל ומרכזי בחיזוק מעמדה של ישראל בארה"ב.

מנכ"ל AIPAC ברך את ראש הממשלה לרגל ביקורו המדיני הראשון בוושינגטון בהזמנת נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. השניים שוחחו אודות האתגרים הלאומיים בפניהם ניצבת כיום מדינת ישראל במישור המדיני, הביטחוני והכלכלי, וסיכמו לשמור על קשר רציף.

על הביקור נודע לפני שבוע, ומלשכת ראש הממשלה נמסר אז כי ביקורו של בנט יחזק את השותפות הקרובה בין ארה"ב לישראל וישקף את הקשרים העמוקים בין המדינות. רה"מ ונשיא ארה"ב ידונו בשורת נושאים מדיניים, כלכליים וביטחוניים, ובראשם הגרעין האיראני, נכתב בהודעה מטעם ראש הממשלה. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פותח את הבוקר בוושינגטון, ארה"ב

ראש הממשלה, נפתלי בנט, פותח את הבוקר בוושינגטון, ארה"ב צילום: אבי אוחיון / לע"מ

הבית הלבן הוציא גם הוא הודעה רשמית לקראת הביקור. בהודעה נכתב כי "ביקורו של בנט יחזק את השותפות המתמשכת בין ארה"ב וישראל, ישקף את הקשרים העמוקים בין ממשלותינו לבין עמנו, וידגיש את המחויבות הבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחון ישראל". עוד נאמר כי "הנשיא וראש הממשלה ידונו בנושאים קריטיים הקשורים לביטחון אזורי ועולמי, כולל איראן. הביקור יהווה גם הזדמנות לשני המנהיגים לדון במאמצים לקידום שלום, ביטחון ושגשוג לישראלים ולפלסטינים ובחשיבות הפעולה לקראת עתיד שליו ובטוח יותר לאזור".