הבדיקות הסרולוגיות חזרו: פיקוד העורף גייס את קופיקו למשימה

הזרוע המבצעת של צה"ל חידשה היום את מערך הבדיקות לילדים לאיתור נוגדני קורונה, מציגה שאלות ותשובות, ואף גייסה את כוכב הילדים קופיקו, כדי להרגיע הורים וילדים שעדיין חוששים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/08/21 15:56 יח באלול התשפא

הבדיקות הסרולוגיות חזרו: פיקוד העורף גייס את קופיקו למשימה
צילום: Michael Giladi/Flash90

לאחר ההודעה אתמול על ביטול הבדיקות הסרולוגיות לילדים לאיתור נוגדנים, הודיע היום (ה') פיקוד העורף כי הן יתחדשו ויתקיימו עד יום שלישי הבא, 31.08.2021. מתחמי הבדיקות יפתחו בעיקר ברשויות שנמצא בהן שיעור נדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה גבוה מ-12%.

ענף ההסברה של פיקוד העורף מציג היום שאלות ותשובות לציבור, על מנת למנוע בלבול וחוסר ודאות, וגם, קופיקו נדרש להפיג את חששות הילדים. 

מתי מתקיים מבצע בדיקות סרולוגיות לילדים?
מבצע הבדיקות לתלמידים בגיל 12-3 ממשיך ויתקיים עד ל-31.8.2021. המבצע מתקיים רק ביישובים שבהם שיעור הנדגמים שנמצאו עם נוגדנים לנגיף הוא יותר מ-12%.
יחד עם זאת,ילידי סוף 2018 שמתחילים ללמוד בגן, וכן ילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים שלומדים באותה שכבת הגיל עם ילדים בני פחות מ-12 יכולים לבצע את הבדיקה הסרולוגית במסגרת המבצע.

היות ומבצע בדיקות סרולוגיות שונה והמתחמים ייפתחו רק בחלק מהרשויות, האם אוכל להגיע אם איני מתגוררת ברשות זו?
פיקוד העורף פועל לריכוז המאמץ והגדלת אפקטיביות מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים ועל כן החל מיום חמישי, 26.8.2021 ועד יום שלישי, 31.8.2021 ייפתחו מתחמי בדיקות בעיקר ברשויות שנמצא בהן שיעור נדגמים עם נוגדנים לנגיף הקורונה גבוה מ-12%.
העדיפות היא לבצע את הבדיקות הסרולוגיות ביישובים אלו והרשויות המקומיות הללו פועלות לווסת את הבדיקות לפי מוסד הלימודים או באמצעות רישום מקדים כדי למנוע עומסים במתחמי הבדיקות.
מומלץ שהורים יביאו את ילדיהם להיבדק רק ברשויות בהם נפתחים מתחמי הבדיקות הסרולוגיות לאור התועלת הנמוכה ברשויות בהן לא נפתחו מתחמים.

מתי מקבלים את תוצאות הבדיקה הסרולוגית לילדים?
אם ביצעתם בדיקה בימים ראשון-שני (22-23.8.2021) ולא מתקבל מסרון המעיד על כך שזוהו אצל הילד/ה נוגדנים לנגיף קורונה עד יום רביעי בערב (25.8.2021) - המשמעות היא שהתשובה לבדיקה יצאה שלילית ולילד/ה לא זוהו נוגדנים כנגד נגיף קורונה. שימו לב: לא יישלח מסרון לתוצאות שליליות למי שנבדק בימים ראשון-שני. מי שמבצע בדיקה החל מיום שלישי, 24.8.2021, יקבל תוצאה במסרון לנייד.

מדוע לא שולחים הודעות על תוצאה שלילית בבדיקה הסרולוגית שבוצעה בתאריכים 22-23.8.2021?
ניהול המידע הרפואי נעשה על ידי חברה אזרחית לה קיימת התקשרות עם משרד הבריאות. נוכח קשיים טכניים במערכות המידע של החברה בתחילת מבצע בדיקות סרולוגיות לילדים, לא ניתן להוציא מסרונים לכל מי שביצעו את הבדיקה ועל כן תועדפו ההודעות להורים שאצל ילדיהם נמצאו נוגדנים לנגיף הקורונה בכדי שיוכלו להנפיק תו ירוק ולמנוע כניסה לבידוד שלא לצורך. התשובות השליליות לא נזרקו, אך לא יתועדו.

קיבלתי תשובה חיובית בבדיקה הסרולוגית לילד/ה אבל התשובה לא מוזנת באתר הרמזור של משרד הבריאות?
אם התקבל מסרון המודיע על כך שלילדך קיימים נוגדנים לנגיף הקורונה, הפרטים יעודכנו באתר רמזור של משרד הבריאות בכדי שתוכלו להנפיק את התו הירוק. בשל כמות הבדיקות הסרולוגיות הרבה שבוצעה בזמן המבצע, ייתכן ויהיו עיכובים בהצגת הפרטים באתר.