"אירועי 'שופר בפארק' יאפשרו לכל עם ישראל לשמוע גם השנה את תקיעות השופר"

תוכנית 'יחד' של רשת 'אור תורה סטון' בשיתוף 'ארגון רבני צהר' תקיים אירועי תקיעת שופר לציבור הרחב במאות מוקדים ציבוריים פתוחים בכל רחבי הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/21 12:59 יח באלול התשפא

"אירועי 'שופר בפארק' יאפשרו לכל עם ישראל לשמוע גם השנה את תקיעות השופר"
תקיעת שופר בפארק, צילום: אור תורה סטון

בחג ראשון של ראש השנה (יום ג', 7.9) תקיים תוכנית 'יחד' של רשת 'אור תורה סטון', בשיתוף 'ארגון רבני צהר', אירוע "שופר בפארק" לציבור הרחב מתחת לכיפת השמיים במאות מוקדים שונים בכל רחבי הארץ, מגבול לבנון ועד אילת. האירוע יכלול תקיעת שופר לצד פעילויות חווייתיות ברוח החג ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. 

מטרת האירוע היא לאפשר למשפחות וישראלים מכל הגילאים שאינם פוקדים את בתי הכנסת בראש השנה או שחוששים להגיע לבית כנסת בעקבות התפשטות מגפת הקורונה, להתחבר לערכי החג ברוח ישראלית-יהודית חווייתית. מלבד תקיעת השופר המסורתית, ייערכו בכל אחד מהמוקדים פעילויות לכל המשפחה הכוללות שירי חג ופעילויות חווייתית שיאפשרו למשתתפים להתחבר כאמור לתכני וסמלי ראש השנה באווירה מהנה, חגיגית ומשמעותית.

הרב  ד"ר כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון מדגיש כי "השופר הוא מעין תפילה שאינה כבולה במילים. כפי שראינו בשנה האחרונה, מילים יכולות לפגוע בנו ולשסע את החברה שלנו – ובמקביל, לפעמים מילים לא מספיק עוצמתיות בכדי לבטא שמה שמאחד אותנו כעם וכחברה אזרחית עולה על מה שמפריד בינינו. צליל השופר מבקש לנפץ את המחסומים בינינו לבין אלוקים אך לא רק, הצליל מנפץ גם את המחסומים בינינו לבין החברים שלנו, הקרובים שלנו, בינינו לבין אנשים המאמינים בדתות אחרות, וגם בינינו לבין עצמנו".

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו: "השנה יותר מתמיד אנחנו מבקשים לפתח בתוכנו את כוח ההקשבה והשמיעה. המשמעות של לשמוע את קול השופר זה אומר להיות קשוב למתרחש סביבנו בארץ ובעולם, בקהילה ובמשפחה. להיות קשובים למגיפה המשתוללת, לאסון במירון, לאלימות בחברה, לדליקה בהרי ירושלים. להיות קשובים לשופר, ולהשתפר. זאת גם ההזדמנות לציין את המניינים המשותפים שאנו עורכים ביום כיפור בכל רחבי הארץ. אין דבר המעיד יותר על הרצון להקשיב ולשפר מאשר לפעול לקיומו של מניין כזה וכל אחד ואחת מוזמנים להצטרף אלינו למאמץ הזה".

מנהל תכנית 'יחד' הרב שי נווה: "השופר שייך לכול עם ישראל: משופרו של יצחק ועד שופר של קיבוץ גלויות, בתוך בית הכנסת ומחוץ לבית הכנסת, עם כיפה וללא כיפה, בגופיה או בשטריימל, השופר נוגע בכל אחד ואחת ובכולנו ביחד. יש לכך סיבה. מהשופר יוצא קול פשוט, קול הנובע מבפנים ללא חיתוך אותיות או מילים, קול עמוק שנוגע במקום שלפני המחלוקות ולפני הוויכוחים. אנחנו שמחים שגם השנה נקיים את האירוע במאות מוקדים תוך מתן מענה לאנשים שמעוניינים לשמוע קול שופר תחת כיפת השמים, ולאלה שמעוניינים שמשפחתם תשמע תקיעת שופר ללא חשש ממגפת הקורונה".

אירועי "שופר בפארק", המתקיימים זו השנה השישית, הינם חלק מהפעילות לציבור הרחב שמקיימים רכזי תוכנית 'יחד' מבית אור תורה סטון לאורך השנה כולה בשיתוף עם החברה למתנ"סים ומרכזיים קהילתיים ברחבי הארץ.