שר לשעבר המזוהה עם ההתיישבות ביו"ש - מייעץ לבדואים בנגב

אורי אריאל מייעץ תמורת תשלום למועצה המקומית לקיה על הסדרת הבנייה הבלתי חוקית. אחת הפגישות שקיים היתה עם מנכ"ל רשות הבדואים יאיר מעיין, אותו מינה בעבר: "השיח הוא מקצועי והרשות מתנגדת לחלק מההצעות", אמר מעיין

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/21 21:57 יז באלול התשפא

שר לשעבר המזוהה עם ההתיישבות ביו"ש - מייעץ לבדואים בנגב
שכונת ג'יהאלין מערב, צילום: תנועת רגבים

שר השיכון לשעבר אורי אריאל מייעץ תמורת תשלום למועצה המקומית לקיה בנגב על הסדרת הבנייה הבלתי חוקית. כך פורסם הערב ב"כאן 11". בתפקידו כשר השיכון, היה אחראי עד לפני כשנה וחצי על הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים. 

כמה מהפגישות שקיים השר לשעבר היו עם שר הרווחה איציק שמולי ועם מנכ"ל רשות הבדואים יאיר מעיין, שמונה לתפקיד עוד בתקופת כהונתו של אריאל כשר. בין יעדי הרשות ניתן לציין את הסדרת תביעות הבעלות על הקרקע של הבדואים כמו גם הסדרת מגורי קבע לאוכלוסייה הבדואית בנגב. 

מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב יאיר מעיין מסר ל"כאן 11" בתגובה: "התקיימו מספר פגישות מקצועיות עם אורי אריאל, בהשתתפות גורמים נוספים ברשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב. השיח הוא מקצועי והרשות מתנגדת לחלק מההצעות של השר לשעבר אריאל. מכבד מאוד את עברו רב השנים ופועלו של אורי אריאל".

אורי אריאל

אורי אריאלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כשנתיים סיים אריאל את תפקידו כשר בממשלת ישראל. ב-14 בינואר 2019 התמודד בבחירות על ראשות האיחוד הלאומי-תקומה אך הפסיד לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' עומד היום בראש מפלגת הציונות הדתית. אריאל לא התמודד בבחירות לכנסת העשרים ואחת, למרות זאת, לאחר סיום כהונתו כחבר כנסת, המשיך לכהן כשר בממשלת המעבר, עד שהתפטר ב-15 בנובמבר 2019.

"לפני מספר חודשים פנה אליי ראש הממשלה וביקש שאמשיך בתפקידי כשר החקלאות עד ליום שנצטרך להיפרד בגלל עניינים קואליציוניים. אתמול הוא ביקש שאפרד מהתפקיד", אמר ביום סיום תפקידו.

מהשר לשעבר אריאל לא נמסרה תגובה.