הקצין המוזיקלי הסרוג החל את תפקידו כמפקד בה"ד 1: "התרגשות רבה"

אלוף משנה יהודה ואך נכנס לתפקידו החדש, מפקד בית הספר לקצינים: "מקום בו מכשירים מפקדים חדורי תודעת ניצחון" | מפקד ההכשרות בצה"ל: "אתה קצין מוכשר ואדם ערכי מהמעלה הראשונה. אני בטוח שתצליח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/08/21 21:09 יז באלול התשפא

הקצין המוזיקלי הסרוג החל את תפקידו כמפקד בה"ד 1: "התרגשות רבה"
אל"ם יהודה ואך, צילום: דובר צה"ל

הסרוג, אלוף-משנה יהודה ואך, נכנס היום (ד') לתפקידו החדש, מפקד בית הספר לקצינים, בה"ד 1. ואך מתגורר במירב, נשוי לאסנת ואב לשישה ילדים. אחיו הוא אל"ם במילואים גולן ואך. ליהודה תואר ראשון בחינוך ותואר שני בביטחון לאומי. הוא מוזיקאי, ונוטל חלק בהרכב המוזיקלי של משפחת ואך, המוכר לציבור הדתי לאומי.

ואך החליף בתפקידו את תת-אלוף גיא לוי, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ומשרת כיום כקצין חיל הרגלים והצנחנים הראשי. טקס החילופים נערך הערב במחנה ״לסקוב״ בראשות מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.
 
מפקד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, אמר כי הקצינים המוכשרים במקום זה נתבעים להיות המפקדים המובילים את צה''ל, בימי שגרה ובאימונים. "הם מובילים ומעצבים את בניין הכוח ונכונים בכל יום ושעה לעת משבר ומלחמה ולהנחלת הניצחון. גיא, אני רוצה להגיד לך תודה. יהודה, אין לי ספק שמהר מאוד תביא את היכולות המנהיגותיות והמקצועיות שלך לידי ביטוי. אתה קצין מוכשר ואדם ערכי מהמעלה הראשונה. אני בטוח שתצליח במקום החשוב הזה".

צילום: דובר צה"ל


מפקד בית הספר לקצינים הנכנס, אמר כי "בית הספר לקצינים, מקום בו מכשירים מפקדים חדורי תודעת ניצחון, בני אדם ערכיים ואזרחים למופת. במקום זה אנו כחלוצים וכשליחים לפני עמנו. היום אני מקבל בהתרגשות רבה את האחריות על הכשרת הקצונה בצבא ההגנה לישראל ומודה על זכות זו".

ואך פנה  בדבריו אל הצוערים, קציני צה"ל לעתיד: "גורל המערכה, האחריות הרחבה על השגת הניצחון ובניית קומתם הערכית והאנושית של חיילכם נשאית על כתפיכם. אתם דור העתיד של צה''ל ושל מדינת ישראל. אתם תכריעו את המלחמה הבאה. כאן במקום הזה, תפגשו דמויות מופת, תלמדו טכניקות ותרגולות מקצועיות, אך מעל הכל - אתם פה כדי לברר את תודעת שליחותכם. מי שיודע לשם מה הוא נלחם, אין שום כוח בעולם שיוכל לעמוד בפניו. אנחנו, המפקדים, ניצבים אתכם כאן במסע ונעשה הכל כדי לצרוב את מירב החוויות על בשרכם, לפני שתפגשו אותן בשדה הקרב, וללמד אתכם כיצד לעשות זאת".


(משפחת ואך)