ביקור ראשון בנט בארה"ב | מייקל אורן: "הממשל האמריקאי ינסה למנוע בניה בהתנחלויות"

ראש הממשלה נפגש עם מנכ"ל AIPAC והודה לו על תמיכתה של השדולה במדינת ישראל | שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר: "עיקר המשימה של ראש הממשלה, הוא להראות שהממשל האמריקני מחויב עדיין למדינת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/08/21 20:19 יז באלול התשפא

בנט בארה"ב | מייקל אורן: "הממשל האמריקאי ינסה למנוע בניה בהתנחלויות"
בנט בתפילה ראשונה כראש ממשלה בארה"ב, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (ד') עם מנכ"ל AIPAC, הווארד קור, במסגרת ביקורו המדיני בוושינגטון. בנט הודה למנכ"ל AIPAC על תמיכתה האיתנה של השדולה במדינת ישראל, וציין, כי הוא רואה בפעילותה גורם מוביל ומרכזי בחיזוק מעמדה של ישראל בארה"ב.

מנכ"ל AIPAC ברך את ראש הממשלה לרגל ביקורו המדיני הראשון בוושינגטון בהזמנת נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. השניים שוחחו אודות האתגרים הלאומיים בפניהם ניצבת כיום מדינת ישראל במישור המדיני, הביטחוני והכלכלי, וסיכמו לשמור על קשר רציף.

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, מייקל אורן, אמר הערב ברדיו "קול ברמה": "עיקר המשימה של ראש הממשלה בביקורו בארצות הברית, היא להראות שהממשל האמריקאי מחויב עדיין למדינת ישראל. ביידן יפגין מול המצלמות חיבה גדולה למדינת ישראל". עוד הוא אמר: "הממשל האמריקאי לא מתכוון להשקיע בתהליך מדיני, הם ינסו רק למנוע הרחבת בניה בהתנחלויות".

מחר בערב צפוי ראש הממשלה להיפגש בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הפגישה תתקיים לאחר פגישות מוקדמות עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שר ההגנה לויד אוסטין, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ובכירים נוספים. מדובר בביקור ראשון של בנט בבית הלבן. 

ראש הממשלה ומנכ"ל AIPAC

ראש הממשלה ומנכ"ל AIPAC. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

עם נחיתתו אמש בוושינגטון, העניק בנט לניו יורק טיימס ריאיון מיוחד ובו חשף את דעתו על ריבונות ביהודה ושומרון ובנייה בהתנחלויות. בריאיון נשאל בנט על הסוגיה הפלשתינית. בנט אמר כי מדינת ישראל לא תספח שטחים ולא תקים מדינה פלשתינית, הממשלה הנוכחית לא תפתור את הסכסוך. בנט הוסיף ואמר כי ימשיך את הבניה בהתנחלויות. על התכנית האמריקאית לפתיחת קונסוליה פלשתינית בירושלים אמר בנט כי הוא מסרב לתמוך ברעיון. "ירושלים היא בירת ישראל ולא תהיה בירת של מדינות אחרות".

כתבי הניו יורק טיימס כתבו על בנט: "יזם הייטק מצליח, ראש הממשלה הראשון בישראל החובש כיפה, חלוץ בחיסון השלישי בעולם". בהשוואה לנתניהו כתבו בניו יורק טיימס: "הטון הקונסטרוקטיבי של מר בנט שונה מזה של מר נתניהו, שניהל מערכת יחסים איתנה עם ממשל טראמפ".


(בנט נוחת בארצות הברית)