סיגל סדצקי: "אנחנו לא מצליחים להשתלט על המגיפה"

נתוני התחלואה נושקים לכ-10,000 מאומתים ביום, והבכירה לשעבר במשרד הבריאות אומרת: "ההדבקה ממשיכה להתפשט בקצב גבוה, אנחנו צריכים לחשוב מה עושים" | נחמן אש: "יש סוג של התמתנות במספר החולים הקשים, אבל המספרים עדיין עולים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/21 11:52 טז באלול התשפא

סיגל סדצקי: "אנחנו לא מצליחים להשתלט על המגיפה"
חיסון שלישי לקורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

פרופסור סיגל סדצקי, לשעבר ראש היחידה לבריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה היום (ג') לעליה המתמשכת בתחלואת הקורנה שהגיעה עד כדי 9,831 מאומתים ביממה האחרונה, שיא מחודש ינואר. בריאיון ב-103FM אמרה כי הנתון מלמד "שההדבקה ממשיכה להתפשט בקצב גבוה ושאנחנו צריכים לחשוב מה אנחנו עושים". 

"אנחנו לא מצליחים להשתלט על המגיפה, זה ברור. זה כמו השאלה אם אנחנו בגל רביעי או לא שדשנו בה זמן ארוך מדי. המספר לא מפתיע, הוא היה צפוי והוא מדאיג", הסבירה סדצקי, והוסיפה: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות במספרים כאלה".  גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התייחס הבוקר למספרים הגבוהים. בריאיון ל"רדיו ירושלים", אמר: "בהחלט מטריד. יש סוג של התמתנות במספר החולים הקשים, אבל המספרים עדיין עולים". 

פרופסור סיגל סדצקי

פרופסור סיגל סדצקי. צילום: פלאש 90

הבכירה לשעבר נשאלה מה על הממשלה לעשות נוכח הנתונים, והשיבה: "אני חושבת שצריך להגביל התקהלויות, אני שומעת את הדיונים שמתרחשים וכולם אומרים את אותו הדבר". עוד היא אמרה: "אנחנו צריכים לעשות הגבלת התקהלויות לכולם, גם לאנשים מחוסנים כיום במצב הנוכחי. במצב אחר נוכל לשקול את חזרתו של התו הירוק, לא כיום".

בשבוע הבא צפויה להיפתח שנת הלימודים במוסדות החינוך בהתאם למתווה שאושר בממשלה. על כך אמרה פרופ' סדצקי: "לא הייתי מסכימה למתווה תחילת שנת הלימודים כפי שאושר, בשום פנים ואופן לא. אני מתריעה מפני הנושא. והייתי הולכת על הגבלת התקהלויות. אני לא מאמינה שאפשר אפידמיולוגית ומעשית לשלוט על ההדבקה בעזרת בדיקות בלבד. אנחנו רואים בקייטנות מה קורה וגם במגזר החרדי". סדצקי אמרה כי לדעתה בכדי לפתוח את שנת הלימודים במועדה צריך לצמצם כיתות: "הדבר הנכון ביותר הוא לצמצם את כמות הילדים שכל ילד נפגש איתם".