התחממות נוספת בעוטף: שריפות כתוצאה מבלוני תבערה

בלוני תבערה שוגרו היום לאזור יישובי עוטף עזה, צוותי כבאות והצלה, בשיתוף עם מתנדבים ועובדי קק"ל וצה"ל נלחמים בדליקות, אשר התלקחו גם ביער בארי ויער כיסופים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/08/21 15:34 טו באלול התשפא

התחממות נוספת בעוטף: שריפות כתוצאה מבלוני תבערה
צילום: משה ברוכי סייר קק"ל

דוברות כבאות והצלה מעדכנת כי בשעות הצהריים היום (ב') התלקחו חמישה מוקדי שריפה בעוטף עזה, ארבעה ביער כיסופים ואחד ביער בארי. 

עוד עדכנו כי צוותי כבאות והצלה פעלו במקום, כולל יחידת מתנדבים יחד עם צוותי קק"ל וצה"ל במספר מוקדי שריפות  קוצים שהתלקחו בתחום מועצה אזורית אשכול ושדות נגב. מדגישים כי מדובר בשלוש גזרות ועשרה מוקדי משנה. 

במקום האירוע פועלים צוותים עובדי קק״ל וצוותי כבאות והצלה.
כמו כן, מוקדם יותר היום פרצו ארבעה מוקדי שריפה בסמוך ליישובים: 1 במועצה אזורית שער הנגב ו-3 נוספות במועצה אזורית אשכול.

חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום הגיעו למוקדי השריפות וקבעו השריפות נגרמו מבלוני תבערה. סך הכל מדובר ב- 9 בלונים במועצה אזורית אשכול, 1 באזור שדות נגב עדין נמצא בבדיקה. 

רק לפני שבוע פרצה שריפת הענק בהרי ירושלים, שכילו עשרות אלפי דונמים של יער וחורש טבעי והביאו לפינוי של תושבי היישובים במקום. כוחות כיבוי והצלה הצליחו להשתלט על השריפה לאחר 52 שעות. על פי הערכה, מדובר בהצתה של שני מוקדים שונים. 

204 צוותי כיבוי ו-20 מטוסי כיבוי לקחו חלק במאמצים האדירים בהשתלטות על הלהבות. במבצע השתתפו 1,500 לוחמי אש. טייסת הכיבוי האווירית הטילה 190 אלף ליטרים של מעכבי בערה, 516 אלף ליטר קצף, התבצעו 206 גיחות ובסך הכל 238 שעות טיסה.

10 יישובים פונו בשעות השריפה שכילתה למעלה מ-25,000 דונם: צובה, גבעת יערים, שואבה, רמת רזיאל, איתנים, בית מאיר, שורש, עין ראפה, עין כרם ועין נקובה, פונה בית ספר ובית חולים. כולם חזרו לבתיהם למעט איתנים ומספר בתים ברמת רזיאל וגבעת יערים.