מזל טוב: מרב מיכאלי הפכה לאמא

שרת התחבורה ובן זוגה הקומיקאי ליאור שליין הפתיעו הערב כאשר בישרו על לידת בנם הבכור, שכבר יש לו שם. למרות הבשורה המשמחת, מיכאלי מבהירה: "הוא לא משנה את דעתי לגבי העובדה שאת אישה מושלמת גם בלי להיות אמא"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/08/21 21:01 יג באלול התשפא

מזל טוב: מרב מיכאלי הפכה לאמא
צילום: Miriam Alster/FLASH90

שרת התחבורה מרב מיכאלי ובן זוגה ליאור שליין פרסמו חדשות מרגשות הערב. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, העלה שליין תמונה של שניהם יחד עם תינוק קטן וכתב: "תכירו: אורי". השניים טסו יחד לארצות הברית לרגל הלידה שנעשתה באמצעות פונדקאית, ועוררו ביקורת כיון שהטיסה הייתה בניגוד להמלצות הממשלה עקב העלייה בתחלואה. 

בפוסט שהעלתה יו"ר מפלגת העבודה לחשבון הפייסבוק שלה, הסבירה את הבשורה המפתיעה. "בפעם הראשונה שליאור אמר לי בואי נעשה ילד, הייתי בטוחה שזה פאנץ'. אחרי הכל הוא סאטיריקן, ומדובר בי, וידוע שאין לי כוונה לעשות ילדים. כשהוא המשיך, חשבתי שהוא אומר את זה כי זאת דרך מקובלת בתרבות שלנו להגיד אני אוהב אותך". 

עוד היא ממשיכה ומתארת, "הרבה מאד זמן חשבתי שזה יעבור. כי בעיני, החיים שלנו באמת היו ממש נהדרים כמו שהם. אבל ככל שעבר הזמן הבנתי עד כמה הוא רוצה את זה. והסתכלתי עליו, ואהבתי אותו. ובחרתי לחיות אתו ובחרתי ללכת אתו למסע הזה".

מיכאלי, בת 54, סיפרה על המורכבות של התהליך. "זה היה מסע של הרבה ניסיונות. אני שמחה שעברתי את המסע הזה, אני יודעת עכשיו על עצמי מה זה אומר ובמה זה כרוך ומה צריך לעבוד אחרת במערכת הזאת של טיפולי פוריות, אבל על זה נדבר ביום אחר".

"היה לנו מזל מדהים לפגוש את קלסי, בחורה אמריקאית מהממת, שרצתה לעזור למי שנמצאות במצב שלנו וגם לעזור בפרנסת המשפחה המקסימה שלה. בזכותה, אתמול נולד אורי".

למרות התבטאויות קודמות שלה בעבר על מוסד המשפחה, מיכאלי מזדרזת להבהיר, "הוא לא משנה שום דבר ממה שאני חושבת על אי השוויון שהופך את האמהות לעול על נשים, הוא לא משנה את דעתי לגבי העובדה שאת אישה מושלמת גם בלי להיות אמא. הוא הילד שלי ושל ליאור. אנחנו כל כך שמחים בו, ומאושרות להיות ההורים שלו. זה סיפור אהבה. עכשיו זה סיפור אהבה של שלושה".

לפני כמה שנים, בראיון לרשת הטלוויזיה האוסטרלית, תועדה מיכאלי יוצאת בחריפות נגד מוסד המשפחה. "המשפחה הגרעינית, כפי שאנחנו מכירים אותה, היא המקום הכי פחות בטוח לילדים. זהו המקום שבו בזכויות ההוריות והמשמרות המוחלטת, עדיין מעניקה לגברים שליטה מוחלטת על ילדיהם ולעתים על נשותיהם, היא חלק מהכאב המתמשך בקרב ילדים".

במערכת הפוליטית הזדרזו לברך את ההורים הטריים, ואף להתנצל. "כתבתי ציוץ שעקץ את מרב מיכאלי על הנסיעה שלה לארה"ב. ובכן מסתבר שהיא לא טסה לחופשה אלא דווקא לקראת לידת בנה הראשון על ידי פונדקאית", צייצה חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן בחשבון הטוויטר שלה. 

גם ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את המשפחה וכתב: "ברכות לשרת התחבורה מירב מיכאלי ולבן זוגה ליאור שליין על הולדת בנם הבכור אורי. מאחל לכם הרבה נחת מהקטנצ׳יק". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן