ניו זילנד נלחמת בקורונה: הסגר הקפדני הוארך

מספר החולים עלה ל-31 עם כניסתו של זן הדלתא למדינת האיים, וראש הממשלה החליטה על הארכת הסגר הכללי שהחל לאחר גילוי מאומת אחד: "איננו יודעים את היקפה המלא של ההתפרצות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/21 09:13 יב באלול התשפא

ניו זילנד נלחמת בקורונה: הסגר הקפדני הוארך
סגר בניו זילנד, צילום: shutterstock

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה השבוע על סגר קפדני במדינה בשל העובדה שבאוקלנד, העיר הגדולה ביותר במדינה, אומת חולה קורנה אחד. הבוקר (ו') זן הדלתא של נגיף הקורונה הגיע אל מחוץ לאוקלנד, כשמאומתים חדשים התגלו בעיר הבירה וולינגטון, ומספר הנדבקים טיפס ל-31. ארדרן נאלצה להודיע על הארכת הסגר הכללי עד ליום רביעי בשבוע הבא.

מאז המקרה הראשון, הנדבקים החדשים כוללים מורה בתיכון, תלמידים בשני בתי ספר נוספים, אחות בבית החולים בעיר אוקלנד וחבר צוות תא נוסעים של "אייר ניו זילנד". 11 מקרים נוספים הוכרזו הבוקר, בהם חולה בבית החולים של חוף צפון אוקלנד ועובד דואר. 19 מהמקרים קשורים למקרה הראשון, גבר בן 58, כך פורסם ב"גרדיאן".


(ראש ממשלת ניו זילנד)

"הסגר בהחלט יעזור לנו להשתלט על ההתפרצות. אנחנו לא לגמרי יודעים את היקף ההתפרצות של זן הדלתא", אמרה ראש ממשלת ניו זילנד. "זה אומר לנו שאנחנו צריכים להמשיך להיות זהירים, ושאנחנו צריכים יותר זמן עד שתהיה לנו התמונה המלאה".

ארדרן אמרה כי החדשות הטובות הן שהמקרים בשלב זה, מקושרים. "זה חשוב כי זה אומר שאנחנו מתחילים לבנות תמונה של הקבוצה הזאת. בשלב זה, אין לנו מקרים אקראיים שצצים מחוץ לאותם מקומות שבהם אנו כבר מצפים להם".