לאחר חצי שנה: חולה אחד הוביל את ניו זילנד לסגר מלא

מאומת אחד לאחר חצי שנה ללא חולי קורונה, הספיק לראש ממשלת ניו זילנד שהכניסה את המדינה לסגר ברמה ארבע, הקפדני ביותר. "הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות כדי לצאת מזה במהירות האפשרית הוא להתאמץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/21 18:40 ט באלול התשפא

לאחר חצי שנה: חולה אחד הוביל את ניו זילנד לסגר מלא
סגר בניו זילנד, ארכיון, צילום: shutterstock

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה היום (שלישי) על סגר בשל העובדה שבאוקלנד, העיר הגדולה ביותר במדינה, אומת חולה קורנה. מדובר במקרה ראשון של קורונה לאחר כחצי שנה, אך ארדרן לא לוקחת סיכונים והאסטרטגיה שלה מוכיחה את עצמה. מדינת האיים תהיה בסגר המחמיר ביותר, רמה 4, והוא צפוי להימשך שלושה ימים לפחות, החל ממחר. אוקלנד וקורומנדל, עיירת חוף בה אומת החולה תהיינה מסוגרות במשך שבוע ימים. 

למרות זאת, הודעתה הותירה אנשים רבים בבעיה ועל פי הדיווחים במדינה אזרחים רבים לא הספיקו לרכוש מוצרים חיוניים, עסקים נסגרו ללא התראה מוקדמת, בבתי הספר ובמשרדים מבצעים שינויים של הרגע האחרון ועוברים למתכונת של פעילות מרחוק. הנזק הכלכלי היה מיידי והדולר הניו זילנדי צנח באחוז וחצי.

 

ארדרן אמרה כי הרשויות מניחות שהחולה נדבק בזן הדלתא של הקורונה, למרות שחקירת רצף הגנום טרם הושלמה. היחידה לבריאות הציבור באוקלנד מראיינת ומחזיקה את המטופל למשך 48 שעות לפחות.


(הדיווח ב-BBC News)

הסגר הקודם בניו זילנד היה בסוף חודש פברואר בשל דיווח על מאומת אחד, גם כן באוקלנד. הסגר הקודם במדינה היה ברמת כוננות 3 והאנשים הורשו לצאת מבתיהם רק לעבודה חיונית ולצורך רכישת מוצרים חיוניים בלבד. במקביל, ברחבי המדינה הכוננות עלתה לרמה 2, כוננות הכוללת בין היתר הגבלות גם על התחבורה הציבורית.

שבועיים קודם לכן ארדרן הכניסה שני מיליון תושבי העיר לסגר בשל משפחה בת שלוש נפשות שנדבקה בקורונה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן