נפתלי בנט רתח על יפעת שאשא ביטון: "אתם לא עושים כלום"

ראש הממשלה כועס מאוד על שרת החינוך ומנכ"ל משרדה וטוען כי הם מערימים קשיים על חיסון התלמידים במוסדות החינוך: "אתם צריכים להיות אלה שתובילו את מבצע החיסונים של בני הנוער"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/08/21 22:01 ח באלול התשפא

נפתלי בנט רתח על יפעת שאשא ביטון: "אתם לא עושים כלום"
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, כינס היום (ב'), דיון בעניין פתיחת מערכת החינוך, בהשתתפות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירים נוספים. בסופו סיכמו על מתווה להגברת ההתחסנות ולצמצום התחלואה בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים. מטרת המתווה היא צמצום התחלואה ומניעת הצורך בסגירת מוסדות לימוד.

על פי דיווח בחדשות 12, במהלך הדיון, נציגי משרד הבריאות ציינו כי עד לימים אלה התחסנו רק 35% מבני הנוער. השרה שאשא ביטון והמנכ"ל יגאל סלוביק שבו וחזרו על עמדתם: "אין לנו בעיה שתחסנו, אנחנו רק נגד חיסונים בשעות הלימודים. אנחנו לא חושבים שמנהלי בתי ספר ומנהלי המחוזות צריכים לעסוק בזה".

ראש הממשלה בנט רתח על השניים, הרים את קולו, ועל פי הדיווח אחד הנוכחים בדיון בנט דפק על השולחן בזעם ואמר להם: "התמלאה כוס ההמתנה, אתם צריכים להיות אלה שתובילו את מבצע החיסונים של בני הנוער, אתם לא עושים כלום!".

עוד האשים את השניים בכך שהם רק דוחים, מערימים קשיים ומטילים את האחריות על משרד הבריאות. בנט דרש משאשא ביטון וסלוביק שיתחילו להוביל את מהלך הכנסת החיסונים למוסדות החינוך כפי שצה"ל מוביל את המהלך של חיסון הדחף לחיילים.

שרת החינוך ומנכ"ל משרדה קיימו הערב מפגש מקוון עם ראשי ערים, ראשי רשויות וראשי מועצות מקומיות מכל רחבי הארץ. שאשא ביטון אמרה לראשי הרשויות והמועצות כי הם שותפים משמעותיים בהובלת החינוך. היא קראה להם לעודד את ההורים לחסן את ילדיהם בקופות החולים ובמתחמי בתי הספר, עוד טרם פתיחת שנת הלימודים, ב-1 בספטמבר. השרה הדגישה כי פתיחת מערכת החינוך תסייע בבלימת התפשטות הנגיף, לאור הפיקוח והבקרה של מערכת החינוך על המגעים בין התלמידים באמצעות מרכז השליטה של משרד החינוך. בהעדר מסגרת, תלמידים אלו יבואו במגע עם חברים ובני משפחה, ללא כל בקרה, ניטור ופיקוח.