אינטרנט מסונן התקלה של גוגל שצנזרה תמונות באתרי חדשות

מנוע החיפוש המפורסם בעולם הוכח לא אחת בתור השימוש הפופולרי ביותר של הרשת, אולם, תקלה של השירות גרמה לסינון וצנזור של תמונות באתרי חדשות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/08/21 18:54 יא באלול התשפא

התקלה של גוגל שצנזרה תמונות באתרי חדשות
גוגל , צילום: shutterstock

גולשים רבים נתקלו אתמול (ד') בתקלה משונה של שירות google news במשך כמה שעות. הכתבות שהועלו בחיפוש אחרי עיתונים מרכזיים נסרקו בלי תמונה, או במקרים מסוימים עם תמונה מטושטשת. 

בחשבון הטוויטר הרשמי של גוגל צייצו בתגובה: "אנו עובדים על תיקון באג שגורם לתמונות מסוימות בתוצאות המובילות בתוצאות החיפוש של Google לא להופיע באופן תקין. אנו מתנצלים - אנו מקווים שהעניין יתבהר במהירות!" 

בחיפוש שערכנו, נראה כי השירות חזר לפעול באופן תקין, והתמונות של אתרי החדשות עולות כראוי, ללא צנזור או טשטוש. 

לא מדובר בתקלה הראשונה של הרשת העולמית, רק לפני חודשיים משתמשי אנדרואיד רבים נתקלו בבאז כאשר ניסו להשתמש בגוגל. על פי הדיווח, משתמשים שניסו להיכנס לאפליקציה של ענקית החיפוש גילו שהיישומון קורס. מגוגל נמסר כי הם בודקים את התקלה. 

בפעם האחרונה שהושבתו שירותי גוגל באנדרואיד התקלה טופלה לאחר 7 שעות. מקור התקלה אז היה ברכיב Android System WebView, אשר בעזרתו אפליקציות מציגות תכנים מהרשת. המלצת גוגל הייתה להשתמש בגרסאות של שולחן העבודה, עד שהצליחה להתגבר על התקלה באמצעות עדכונים מחנות האפליקציות. 

על פי החברה כאמור מדובר הפעם בתקלה, אך לאחרונה החברה יצאה בקמפיין חדש שנועד לסנן תוכן, באופן מכוון. גוגל ישראל, האגודה למען הלהט"ב ועמותת "חברותא" יצאו בקמפיין, כאשר אנשים יחפשו בגוגל אחר המונח טיפולי המרה הם יתקלו בפרסומים של עמותות וארגוני סיוע המזהירים מפני התהליך. 

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, טען כי המהלך יוכל להציל נפשות רבות: "גוגל תמיד הייתה בת ברית של הקהילה הגאה בארץ ובעולם. כל מי שיוצא מהארון, על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית, צריך להתקבל באהבה וללא תנאים".