גוגל ישראל נאבקת בטיפולי המרה

ישראל מובילה בעולם בחיפוש ברשת אחר טיפולי המרה. יוזמה חדשה של גוגל ישראל בשיתוף האגודה למען הלהט"ב תסנן את המידע בענקית החיפוש, ותציג פרסומים של עמותות המזהירים מפני הסכנות שבתהליך

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/21 10:16 יב בתמוז התשפא

גוגל ישראל נאבקת בטיפולי המרה
צילום: shutterstock

ענקית החיפוש גוגל מפרסמת נתוני חיפוש חדשים, לפיהם ישראל מובילה בעולם בחיפושי מידע ברשת אחר טיפולי המרה. במקום השני נמצאת קוסטה ריקה ואחריה מופיעות ניו זילנד, קנדה וארצות הברית.

נוכח הממצאים, יצאו השבוע גוגל ישראל, האגודה למען הלהט"ב ועמותת "חברותא" בקמפיין חדש שנועד להעלות את המודעות באשר לסכנות הכרוכות בתהליך טיפולי ההמרה. בהתאם לקמפיין החדש, כאשר אנשים יחפשו בגוגל אחר המונח טיפולי המרה הם יתקלו בפרסומים של עמותות וארגוני סיוע המזהירים מפני התהליך. 

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב, טען כי המהלך יוכל להציל נפשות רבות: "גוגל תמיד הייתה בת ברית של הקהילה הגאה בארץ ובעולם. כל מי שיוצא מהארון, על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית, צריך להתקבל באהבה וללא תנאים". 

בשנה שעברה עבר בכנסת ה-23 חוק האוסר טיפולי המרה, ברוב של 45 תומכים מול 35 מתנגדים וללא נמנעים. מדובר בהצעת חוק של חברי הכנסת מירב מיכאלי וניצן הורוביץ', אשר מתקנת את חוק הפסיכולוגים, וקובעת איסור פלילי ומשמעתי על טיפולי המרה. סגן שר הבריאות יואב קיש טען במליאת הכנסת כי הממשלה סוברת כי אין לקבוע איסור פלילי בקיום טיפולי המרה, אלא להשאיר זאת בדין המשמעתי, כאשר איסור משמעתי כזה כבר קיים, כך שאין צורך בחוק זה.