אסון מירון | משפחות ההרוגים נגד ועדת החקירה "נוח לראות בנו שקופים"

ועדת החקירה לאסון מירון החלה את עבודתה והחלה לזמן בכירים לתת עדות, אבל בפורום משפחות ההרוגים מאשימים את השופטת נאור: "לא מדברים איתנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/08/21 12:49 יא באלול התשפא

אסון מירון | משפחות ההרוגים נגד ועדת החקירה "נוח לראות בנו שקופים"
האסון במירון. , צילום: David Cohen/Flash90

פורום משפחות אסון מירון שיגר הבוקר (ה') מכתב חריף אל יו"ר ועדת החקירה הממלכתית השופטת נאור ותקפו את התנהלות המדינה והתשובות המזלזלות שהם מקבלים מוועדת החקירה: "הקש השובר את גבם הכפוף ממילא של בני המשפחה".

האסון הכבד אשר טילטל את עולמם של 43 משפחות, החל להיחקר בוועדה אשר זימנה בכירים לתת עדות וכן את הציבור הישראלי. אבל משפחות ההרוגים משקפים תמונה שונה, לפיה כל הגופים מתעלמים מבקשותיהם ואפילו לא ניתן להם להשתתף באופן קבוע בדיוני הוועדה. 

"מאז קרות האסון לא טרח אף גורם לבוא בדברים באופן רציני עם המשפחות כדי להעניק סיוע נפשי או פיזי למי שחרב עולמם בן לילה. אף גורם לא ניסה להציע עזרתו, אף גורם לא ביקש מידע אודות האסון, ואף גורם לא מלווה את המשפחות. לכל הנוגעים בדבר ולכל האחראים נוח לראות בנו שקופים, חסרי מעמד ונטולי קשר לאסון הכבד." כתבו במכתב ששלחו לנאור.

נציגי המשפחות הוסיפו: "למשפחות מידע חשוב הנוגע לאסון, מידע הנוגע לשיחות שנעשו עם החללים טרם קרות האסון, וכן היחס המשפיל לו זכו במתחם אבו כביר, וכמובן היחס המבזה והמשפיל שהם מקבלים בדמות התעלמות טוטאלית של הרשויות. כאילו לא היה אסון וכאילו אין מאות בני משפחה שעולמם חרב בגלל מחדל לאומי של הפקרת מתפללים תמי לב אשר נתנו אמונם במי שהיו אמורים לשמור על ביטחונם ובטיחותם.

בשם ועד הפעולה נעשתה פניה לוועדה לבקש להופיע בפניכם, וכן לשמור נציגות קבע של המשפחות באולם הדיונים. בתגובה שממשיכה את הקו האטום התבשרנו על ידי דוברת הועדה שאין בנמצא מקום לנציגות בני המשפחות, והכניסה תהיה על בסיס מקום פנוי, משל היו המשפחות מטרד או אולי אזרחים סקרניים הבאים "לבלות" באולם הדיונים כאזרחים הבאים לפעילות העשרה משפטית".

מצער לשמוע אך בני המשפחות לא הופתעו מההתנהלות: "לא הופתענו. משפחות נספי מירון הפכו מטרד עבור הרשויות ובצר לנו הוקם ועד פעולה שמטרתו להגן ולשמור על כבודם של חללי המחדל הלאומי הנורא, לשמור על כבודם של המשפחות ויתרה מכך: לוודא שיהא זה האסון האחרון.

תשובת הועדה המציעה לבני המשפחות להיכנס על בסיס מקום פנוי הייתה הקש השובר את גבם הכפוף ממילא של בני המשפחה, ובשם בני המשפחה אנו מבקשים ממך לשקול שנית את בקשת המשפחות לאפשר לנציגות של 3-5 בני משפחות להיות במשמרת קבע באולם הדיונים".


(אסון מירון).