"לא מתכוון ללכת לשום מקום": אביגדור קהלני במסר מרגיע מבית החולים

חבר הכנסת לשעבר וגיבור מלחמת יום הכיפורים, אשר אושפז אתמול בבית החולים איכילוב במצב קשה, יצא היום במסר מרגיע: "על פי הרופאים אין סכנה לחיי, אני נמצא בבית חם ואוהב ואני אנצח"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/08/21 14:26 י באלול התשפא

"לא מתכוון ללכת לשום מקום": אביגדור קהלני במסר מרגיע מבית החולים
אביגדור קהלני, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שאתמול דיווחנו כי גיבור ישראל אביגדור קהלני, בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, מאושפז  במצב קשה במחלקה הפנימית בבית החולים איכילוב עקב זיהום, היום (ד') קהלני פרסם סרטון הרגעה ממיטת האשפוז. "כפי שאתם רואים אני פה", הוא אומר בחיוך, "לא מתכוון ללכת לשום מקום. אני סובל מכאבים, זה משהו שאני נאבק איתו כרגע, אבל על פי הרופאים אין סכנה לחיי. אני כן מרגיש כאבים חזקים מאוד".

עוד הוסיף קהלני כי "אני רוצה להודות לכל אלה שהתעניינו בשלומי. אני מרגיש בסדר, המשפחה שלי אוהבת אותי, החברים הקרובים רוצים להגיע אבל אנחנו חוסמים אותם עם טנקים בשערי בית החולים. הטיפול בי הוא טיפול יפה ביותר, אני מודה לבית החולים. אני נמצא בבית חם ואוהב ואני אנצח".

מאיכילוב נמסר אתמול: "קהלני בהכרה ולא נשקפת בשלב זה סכנה לחייו", וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, איחל לו בטוויטר: "מתפלל אתכם לרפואתו של אביגדור קהלני - גיבור ישראל. רפואה שלמה ומהירה".

קהלני נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר בנס ציונה, שם נולד. לחטיבה 7 של חיל השריון התגייס בשנת 1962. באביב 1963 יצא לקורס קצינים בבה"ד 1 ממנו הודח. מפקדיו בחיל הכירו את יכולותיו והחליטו להוציאו לקורס קציני-שריון בכל זאת, אותו סיים בהצלחה, וקיבל דרגת ממ"ק (ממלא מקום קצין). לאחר הקורס שובץ כמפקד מחלקה בגדוד 82. בהמשך הוענקה לקהלני דרגת סגן-משנה, ובכך היה לקצין השריון היחיד בצה"ל שלא סיים את הקורס הכלל צה"לי.

במלחמת ששת הימים פיקד על פלוגת טנקי פטון בגדוד 79 המחודש, שלחמה בצפון סיני, ונפצע קשה בקרב הג'יראדי. קהלני סבל מכוויות בכ-60% בגופו, אושפז למשך כשנה, ועבר 12 ניתוחים פלסטיים. על לחימתו בקרב הוענק לו צל"ש ומאוחר יותר הומר לעיטור המופת.

לאחר שיחרורו מבית החולים מונה למפקד מדור תותחנות בבית הספר לשריון. קהלני סיים לימודים במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה ומונה לסגן מפקד גדוד 77 של חטיבה 7 ובמלחמת יום הכיפורים פיקד על הגדוד.