נתניהו חושף: "ג'ון קרי הזמין אותי לביקור חשאי באפגניסטן"

יו"ר האופוזיציה פרסם, כי בשנת 2013 הזמין אותו מזכיר המדינה דאז לראות כיצד ארצות הברית הקימה כוח צבאי מקומי, שיכול לעמוד בהצלחה נגד הטרור. "המסר היה ברור - ״מודל אפגניסטן״ הוא המודל שארה״ב מבקשת ליישם גם בעניין הפלשתיני"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/08/21 14:16 י באלול התשפא

נתניהו חושף: "ג'ון קרי הזמין אותי לביקור חשאי באפגניסטן"
נתניהו וקרי. ארכיון, צילום: Amos Ben Gershom/GPO

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, לא מפספס אף הזדמנות לתקוף את ממשלת בנט-לפיד. היום (ד') בחר נתניהו לתקוף את ראש הממשלה ושר החוץ בעזרת היציאה של ארצות הברית מאפגניסטן וקישר אותה לסכסוך הישראלי-פלשתיני.

בפוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו, חשף נתניהו: "בשנת 2013 פנה אליי מזכיר המדינה האמריקני דאז, ג׳ון קרי. הוא הזמין אותי לביקור חשאי באפגניסטן כדי לראות, לדבריו, איך ארצות הברית הקימה כוח צבאי מקומי שיכול לעמוד לבדו נגד הטרור. המסר היה ברור - ״מודל אפגניסטן״ הוא המודל שארצות הברית מבקשת ליישם גם בעניין הפלשתיני".

"סירבתי בנימוס להצעה וכפרתי בעצם הרעיון. הערכתי אז שברגע שארצות הברית תצא מאפגניסטן - הכל יקרוס. כך לצערי קרה בימים אלה: משטר אסלאמי קיצוני כבש את אפגניסטן ויהפוך אותה למדינת טרור שתסכן את שלום העולם".

את דבריו השליך יו"ר האופוזיציה על הנושא הפלשתיני: "תוצאה זהה נקבל אם חלילה נמסור חבלי מולדת לפלשתינים. הפלשתינים לא יקימו את סינגפור. הם יקימו מדינת טרור ביהודה ושומרון, במרחק קצר מנתב"ג, תל אביב, כפר סבא ונתניה". נתניהו המשיך וכתב כי אותה מדיניות שגויה היתה גם בעניין איראן. "הקהילה הבינלאומית שעטה להסכם מסוכן שהיה מעניק לאיראן בהכשר בינלאומי ארסנל של פצצות גרעין שמיועדות להשמדתנו".

נתניהו המשיך בזיכרונותיו מאותם ימים: "נתבקשתי אז על ידי ידידינו לשמור על שקט. לא לפעול ולא להילחם. גם לכך לא הסכמתי. הובלנו מדיניות תקיפה הן בשדה המבצעי והן בשדה המדיני וההסברתי. יצאתי נגד כל העולם, כולל נגד רבים בישראל, ונאמתי בקונגרס האמריקני נגד ההסכם המסוכן הזה. שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד תקף את פעולתי זו".


(נאומו של נתניהו בקונגרס בשנת 2015)

"בסופו של דבר", קבע נתניהו, "הבאנו את ארצות הברית להטיל סנקציות כלכליות כבדות על איראן ולצאת מהסכם הגרעין. אלמלא הפעולות הנחושות שלנו לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין". המסקנה לדעתו של נתניהו ברורה: "הדוקטרינה הנכונה היא זו הובלתי היא שאסור לנו לסמוך על אחרים שישמרו על ביטחוננו, עלינו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום".

יו"ר האופוזיציה תקף את מה שהוא מכנה "ממשלת לפיד-עבאס-בנט": "לאסוננו היא נוהגת בדיוק ההפך - דרך שמסכנת את ביטחוננו ועצם קיומנו. הם הסכימו למדיניות "אין הפתעות" מול איראן, מדיניות מסוכנת שמגבילה את חופש הפעולה המבצעי של ישראל. הם מצייתים לאחרים ושומרים על שתיקה רועמת ביחס לאיראן בימים אלה בהם היא דוהרת לפצצה. הם עושים זאת בגיבוי מלא ומגוחך של התקשורת המלטפת שמנסה להסתיר את מחדלי הממשלה הכושלת הזאת, קשים ככל שיהיו".

לסיכום כתב ותהה: "אפס בביטחון. אפס במדינאות. אפס בקורונה. מדינה ללא קברניט, מדינה באנרכיה. עד מתי תשתוק התקשורת נוכח האנרכיה הזאת שרק הולכת ומתעצמת מדי יום?". 


(נתניהו על מדיניות "אין הפתעות" של ממשלת לפיד בנט)