זינוק מדאיג: 8,646 מאומתים חדשים אתמול, שיא של חצי שנה

משרד הבריאות מעדכן כי אתמול הייתה עלייה חדה במספר המאומתים ובתחלואה הקשה | ראש הממשלה פרסם את מתווה ההתחסנות בתי הספר שנכון לעכשיו לא יכלול חיסונים בכיתות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/08/21 09:32 ט באלול התשפא

זינוק מדאיג: 8,646 מאומתים חדשים אתמול, שיא של חצי שנה
בדיקת קורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

נתונים מדאיגים במיוחד, משרד הבריאות פרסם כי אתמול (ג') נמצאו לא פחות מ-8,646  חולי קורונה חדשים, והמספר עוד עשוי לעלות. אחוז המאומתים עומד על 6.27 אחוז ומספר החולים הגבוה הוא מתוך כ-124 אלף בדיקות שבוצעו. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 559 חולים במצב קשה, 93 מהם מונשמים.

בשבוע שעבר ח"כ גלעד קריב נדבק בנגיף הקטלני והבוקר דווח על החמרה במצבו, קריב ח"כ גלעד קריב שנדבק בקורונה, פונה הלילה לביה"ח שיבא תל השומר, הוא נעזר בחמצן וחש בטוב, ח"כ קריב נמצא בהשגחה במחלקת הקורונה. הקורונה הכתה בכנסת ועד כה דווח על חמישה חברי כנסת שחלו בנגיף: ח"כ קריב, ח"כ שמחה רוטמן, ח"כ איתמר בן גביר, ח״כ עופר כסיף וח"כ ענבר בזק.

פרויקטור הקורונה, סלמן זרקא, התראיין הבוקר ב-103FM והביע דאגה ממצב התחלואה, "הנתונים לצערי ממשיכים לטפס וגם כמות החולים הקשים, אנחנו בהחלט במצב לא טוב. אנחנו בתחלואה שדי עולה, וממשיכה לעלות", אמר זרקא. 

"נגיף הדלתא לא מציית להוראות שלנו ואנחנו צריכים את הציבור, נגיף הדלתא אתגר את החיסונים שלנו" הוסיף זרקא. על הדיווחים המוטעים אתמול כי ישנה ירידה במקדם ההדבקה אמר זרקא כי: "עוד לא רואים שינוי מגמה. ה-R עדיין גבוה. אנחנו בוחנים את הנתונים כל היום ומקווים שיגיע השינוי".


(בנט מבקר באיכילוב).

אתמול בלילה ראש הממשלה נפתלי בנט, כינס דיון בעניין פתיחת מערכת החינוך, בהשתתפות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל המשרדים, ממונה הקורונה פרופסור סלמן זרקא, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס וגורמי מקצוע נוספים.

בסוף הדיון סיכמו ראש הממשלה שרת החינוך ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, על מתווה להגברת ההתחסנות ולצמצום התחלואה בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים. מטרת המתווה היא צמצום התחלואה ומניעת הצורך בסגירת מוסדות לימוד.

פרטי המתווה

  • תלמידי כיתות ח'-י"ב בערים אדומות - מעל 70% מתלמידי הכיתה מחוסנים - הכיתה תלמד בבית הספר, מתחת ל-70% - מעבר ללמידה מרחוק
  • רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית.
  • כיתות א'-ז': פועלות על פי מתווה "מגן חינוך".