הישג ישראלי מיליון ישראלים מחוסנים 3 פעמים | משרד הבריאות: מוגנים פי 2.5 יותר מפני הדבקה

מאז החל מבצע החיסונים השלישי קיבלו את מנת הדחף למעלה ממיליון ישראלים. מדובר ביותר ממחצית האוכלוסייה ברת החיסון | ראש הממשלה: "יש עוד עבודה רבה לפנינו". שר הבריאות: "האמצעי הטוב ביותר שיש לנו למאבק בנגיף הדלתא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/08/21 20:01 ח באלול התשפא

מיליון ישראלים מחוסנים 3 פעמים | משרד הבריאות: מוגנים פי 2.5 יותר מפני הדבקה
מיליון ישראלים מחסונים שלוש פעמים, צילום: Miriam Alster/Flash90

כשבועיים מאז החל מבצע החיסונים השלישי, חצתה היום (ב') מדינת ישראל את רף מיליון המתחסנים במנת הדחף. מדובר ביותר ממחצית האוכלוסייה ברת החיסון - כ-1.9 מיליון בני 50 ומעלה שחלפו חמישה חודשים מאז קיבלו את מנת החיסון השנייה.

מנתונים ראשונים של משרד הבריאות פורסמו הערב ב"כאן חדשות" עולה כי מי שהתחסנו במנת החיסון השלישית, מוגנים שבעה ימים לאחר קבלתו, פי 2.5 יותר מפני הדבקה מאלו שהתחסנו בשתי מנות בלבד.

ראש הממשלה נפתלי בנט, ברך ואמר כי ישראל הגיעה למיליון אזרחים שלקחו אחריות על עצמם ועל סביבתם והגיעו לקבל את מנת הדחף. "נתון נפלא והישג גדול, אבל יש עוד עבודה רבה לפנינו. מאות אלפי אנשים מבינים שההחלטה שלנו לקחת את החיסון השלישי היא צו השעה. אזרחי ישראל הם הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, זה לא מובן מאליו. רק כך נשמור על הבריאות ועל הפרנסה. כל מי שטרם התחסן - צאו עכשיו להתחסן".

שר הבריאות ניצן הורוביץ לא הזכיר בדבריו את הקורונה, אלא את נגיף הדלתא. "החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר שיש לנו למאבק בנגיף הדלתא, לשמירה על הבריאות, על הכלכלה ועל שגרת החיים בישראל. דאגנו למלאי חיסונים מספק לכל מי שיכול להתחסן. זה הזמן להשתמש בו. מיליון מחוסנים בחיסון שלישי תוך שבועיים זה הישג יפה מאוד אך לא מספיק. רק אם נמשיך בקצב התחסנות גבוה של מתחסנים במנה השלישית ושל אזרחים שטרם התחסנו כלל, נעבור את המשבר מבלי להגיע לסגר".

ממונה הקורונה פרופסור סלמן זרקא, קיים היום (ב') תדרוך לכלי התקשורת, בו התייחס לנתוני תחלואת זן הדלתא של נגיף הקורונה ולאפשרות הטלת סגר רביעי בישראל. לצד אלה, ברך גם הוא על מבצע החיסונים השלישי שמסתמן כהצלחה.

לפני שהשיב על שאלות עיתונאים, אמר פרופסור זרקא: "אנחנו ברגע הכרעה. כולנו צריכים לעשות מאמץ גדול, גם לשמור על הנחיות, הקפדה על תו ירוק, מסיכה, בידודים וגם להימנע מהתקהלויות". עוד הוא הוסיף: "הנשק הכי טוב הוא לצאת ולהתחסן, לא משנה אם חיסון ראשון, שני או שלישי. חיסונים זה הנשק הטוב ביותר נגד נגיף הדלתא, נגיף קורונה, היינו שם לפני חודשיים ועכשיו צריך לתת כתף, אלו הרגעים האחרונים שלנו כדי להימנע מסגר".