התפשטות הקורונה משרד הבריאות: 462 חולים קשה, 102 נפטרו מתחילת השבוע

משרד הבריאות עם נתונים מדאיגים, בתוך שבוע אחד בלבד כמעט הוכפל מספרם של החולים קשה, ביממה האחרונה נמצאו בישראל 6,083 מאומתים חדשים, המספר הגבוה ביותר מאז מרץ

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/08/21 12:17 ה באלול התשפא

משרד הבריאות: 462 חולים קשה, 102 נפטרו מתחילת השבוע
ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ו') כי נרשמה עלייה חדה בתחלואה, ובתחלואה הקשה. 6,083 מאומתים חדשים נמצאו אתמול מתוך 122,934 נבדקים לגילוי הנגיף. כמו כן, היום, נכון לשעה זו יש בישראל 462 חולים שמצבם מוגדר קשה, 75 מתוכם מונשמים. אתמול נפטרו 9 אנשים מהנגיף הקטלני, מתחילת השבוע נפטרו 102 מתחילת השבוע.

במשרד הבריאות מקווים כי הרחבת החיסון השלישי תוריד את מספר החולים הקשה שעולה מיום ליום. במשרד מעודדים מנתוני המתחסנים בחיסון השלישי, עד כה התחסנו בחיסון השלישי קרוב ל-800 אלף בני אדם אך טרם חלה האטה בתחלואה מאז החל מבצע החיסון השלישי. בקופת החולים לאומית שירותי בריאות סיפרו כי כ-5000 תורים לחיסון שלישי נקבעו כבר החל משעות הבוקר לבני 50 פלוס.

לא ברור אם מבצע החיסונים יצליח למנוע סגר בחגי תשרי, בנט מנסה להמנע מסגר בכל מחיר ובמשרד הבריאות החלו לגבש מתווה לתפילות החגים. אתמול אמר מנכל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש כי הצוותים המקצועיים נערכים לגיבוש מתווה שיאפשר את התפילות בבתי הכנסת בצורה בטוחה. "אין ספק שצריך לעשות משהו ברמה כזו של הדבקות ומאומתים, לעשות משהו שיאפשר את הביטחון של מי שמגיע להתפלל, שלא יידבק. קבענו את ההנחיות בהקשר התו הירוק לבתי הכנסת אבל בחגים, כאשר נמצאים הרבה יותר מתפללים, נצטרך לראות שהתפילה נעשית בצורה בטוחה. נצא בימים הקרובים עם מתווה לכך". עוד הוסיף כי התחלואה במגזר החרדי מדאיגה וניצל את ההזדמנות לקרוא לציבור להקפיד על ההנחיות. 

על סגר בחגי תשרי אמר אש: "בראש ובראשונה צאו להתחסן, החיסונים זמינים, התורים בפריסה ארצית רחבה ודי מידיים. צריך לנצל את זה, החיסון הוא האמצעי היעיל ביותר שלנו ואנו חייבים לנצלו. ההיענות לקבלת המנה השלישית בבני 60 ומעלה היא גבוהה, גם לגבי האוכלוסייה הזו, ויש עוד כמיליון אנשים שעדיין לא קיבלו חיסון ראשון. החיסון הוא המפתח יחד עם הצעדים האחרים למנוע מצב שבו נצטרך סגר". 


(פרופסור אש על חגי תשרי).