פולין: חוק אי השבת רכוש יהודי אושר בפרלמנט | לפיד תקף

הפרלמנט הפולני אישר את הלוק שימנע מיהודים לקבל חזרה נכסים שנשדדו מהם בזמן השואה. שר החוץ גינה את החוק השנוי במחלוקת.: בוחן את היחסים בין ישראל לפולין

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/08/21 07:41 ד באלול התשפא

פולין: חוק אי השבת רכוש יהודי אושר בפרלמנט | לפיד תקף
מסע בני נוער לפולין. ארכיון, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

בפרלמנט הפולני אושר אתמול (ד') חוק שנוי במחלוקת. המדינה בה נרצחו מליוני יהודים אישרה הצעת חוק לפיה ניצולי שואה ובני משפחתם לא יקבלו חזרה את הקרקעות והרכוש שנלקחו מהם במהלך השואה. שר החוץ יאיר לפי מיהר לתקוף את ההחלטה שרבים רואים בה אנטישמית.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר הלילה (חמישי) כי ארצות הברית מודאגת מכך שהפרלמנט בפולין אישר את החוק שיגביל את תהליך השבת הרכוש היהודי. בלינקן הוסיף ואמר כי ארצות הברית קוראת לנשיא פולין שלא לחתום על החוקים. במידה והנשיא לא יחתום, החוק לא יכנס לתוקף.

שר החוץ שנמצא בביקור במרוקו תקף את ההחלטה בחריפות. "מדינת ישראל לא תתפשר על שום פסיק בזכרון השואה. אני מגנה את חקיקת הפרלמנט הפולני שהתקבלה היום הפוגעת בזכרון השואה ובזכויות קורבנותיה. כתב לפיד.

לפיד הוסיף כי: "כבר ב-2018 התנגדתי להצהרה המשותפת שאומצה והיא נבחנת מחדש בימים אלה. אמשיך לעמוד נגד כל ניסיון לשכתב את ההיסטוריה, ולקדם פשרות וויתורים על חשבון שואת העם היהודי וזכויות קורבנות השואה. פולין יודעת מהו הדבר הנכון לעשותו, לבטל את החוק".

שר החוץ נמצא בביקור רשמי במרוקו, אתמול נפגש לפיד עם שר החוץ המרוקאי נאסר בוריטה. השניים מסרו הצהרה לתקשורת. "משהו קורה במזרח התיכון. אנשים ומנהיגים מסתכלים על לוב, על סוריה ועל לבנון ואומרים לעצמם 'זה לא מה שאנחנו רוצים בשביל ילדינו'. ההסכמים שעליהם נחתום יביאו למדינות שלנו חדשנות והזדמנויות. אנחנו לא פוליטיקאים טובים היום, אנחנו הורים טובים" אמר לפיד.

בוריטה הודה ללפיד על ביקורו ואמר על הפלשתינים כי: "יש לחזור לשולחן המשא ומתן. זו הדרך היחידה להגיע לפתרון כולל של שתי מדינות שחיות זה לצד זה בשלום מלא". השניים חתמו על שלושה הסכמי שיתוף פעולה: בתרבות, צעירים וספורט, ובתעופה.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן