לפיד על ראש ממשלת פולין: "לא מעוניינים בכסף ועצם הרמיזה היא אנטישמית"

היחסים בין ישראל לפולין ממשיכים להתעורר לאחר ששר החוץ העביר ביקורת חריפה על מטאוש מורבייצקי. "על אדמת פולין נרצחו מיליוני יהודים ושום חקיקה לא תמחק את זכרם" כתב בביקורת ואף זימן מוקדם יותר היום את השגריר לשיחת נזיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/21 19:10 יז בתמוז התשפא

לפיד על ראש ממשלת פולין: "לא מעוניינים בכסף ועצם הרמיזה היא אנטישמית"
שר החוץ יאיר לפיד, צילום: פלאש 90

מחריף המשבר בין ישראל לפולין עקב קידום החוק המונע השבת רכוש שנלקח ונגזל מניצולי שואה, חוק העלול לפגוע בפיצויים לניצולים ולבני משפחותיהם. שר החוץ יאיר לפיד מפרסם הערב (א') דברי ביקורת קשים נגד ראש הממשלה הפולני, מטאוש מורבייצקי. בחשבון הטוויטר שלו כתב: "ראש ממשלת פולין, אמר היום 'כל עוד אני ראש הממשלה, פולין בוודאות לא תשלם על פשעי הגרמנים: לא זלוטי, לא יורו ולא דולר'.

לפיד הזועם כתב נגד מורבייצקי: "כדאי לראש ממשלת פולין לבדוק שוב את העובדות. על אדמת פולין נרצחו מיליוני יהודים ושום חקיקה לא תמחק את זכרם". לפיד הבהיר כי ביטול הפיצויים אינה דרישה של רדיפת בצע אלא אמירה עקרונית של הפשע הנורא שארע על אדמת פולין. "אנחנו לא מעוניינים בכסף הפולני ועצם הרמיזה היא אנטישמית. אנחנו נלחמים על זכרם של נספי השואה, על גאוות העם שלנו, ולא ניתן לאף פרלמנט לחוקק חוקים שמטרתם להכחיש את השואה".

מוקדם יותר היום, שגריר פולין בישראל מארק מגירובסקי זומן היום לשיחת נזיפה במשרד החוץ בעקבות קידום החוק אשר ישראל מתנגדת אליו נחרצות. מנגד משרד החוץ הפולני זימן לשיחת נזיפה את הממונה הישראלית על שגרירות ישראל בפולין טל בן ארי. כזכור, בסוף השבוע האחרון הפרלמנט הפולני קיבל החלטה שנויה במחלוקת. המדינה בה נרצחו מיוני יהודים העבירה הצעת חוק לפיה ניצולי שואה ובני משפחתם לא יקבלו חזרה את הקרקעות והרכוש שנלקחו מהם במהלך השואה.