תוספת תקנים ומיטות לבתי החולים: כך מתכנן בנט לנצח את הסגר

הרשויות מנסות להיאבק בסגר על ידי מתן מרווח נשימה לבתי החולים, וקליטה מיידית של מאות מיטות אשפוז נוספות לקראת גל התחלואה הקשה הצפוי בשבועות הקרובים |באופוזיציה תוקפים: "העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/08/21 14:17 ג באלול התשפא

תוספת תקנים ומיטות לבתי החולים: כך מתכנן בנט לנצח את הסגר
פינוי חולים לאשפוז בגל השני , צילום: David Cohen/Flash90

לאחר הדיונים בישיבת הממשלה בתחילת השבוע על הטלת סגר כולל בחגי תשרי כדי להשתלט על העלייה החדה בתחלואה מנגיף הקורונה, נראה כי ברשות המבצעת ממשיכים לחפש בכל כיוון פתרונות שימנעו את הסגר ושיתוק המדינה. 

בעוד שעות ספורות צפוי להתכנס קבינט הקורונה אשר ידון בהמלצות משרד הבריאות, וביניהן הגבלות חמורות על ההתקהלות והחלת תו ירוק על כל ענפי המשק החל מגיל 3; בדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה.

על פי דיווח של חדשות 12, שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט סיכמו על תוכנית חירום ותגבור כוח האדם שתאפשר מרווח נשימה לבתי החולים, ובאמצעותה הם יוכלו להכיל כמות רבה יותר של חולים, אפילו במצב קשה. כך המדינה תוכל להימנע מאי ספיקה של בתי החולים ולהינצל מסגר רביעי. 

בשלב הראשוני, יוקצו באופן מיידי 600 תקנים לבתי החולים הגריאטריים ולקופות החולים. בעוד עשרה ימים, כאשר לפי התחזיות יהיו כ-1,200 מאושפזים שמחציתם במצב קשה, יתווספו 100 תקני רופאים, 500 תקני אחיות ו-500 תקנים לעובדים פרא-רפואיים.

בסוף אוגוסט, כשצפויים להיות כ-2,400 מאושפזים וכ-1,200 חולים קשה, יתווסף מספר דומה של תקנים. תוספת זהה מתוכננת גם ל-10 בספטמבר, כשמספר המאושפזים צפוי להגיע לכ-4,800 ומספר החולים קשה לכ-2,400.

התוכנית כוללת:

  • תוספת תקנים למיטות ולצוותי הסיעוד
  • מעבר לאשפוז בית גם בקרב חולים קשה, אפילו מונשמים
  • הפניית חלק מהטיפול למרפאות בקהילה ובקופות החולים 

עוד סוכם בין השניים, כי אושרה רשימת ההערכות לגל התחלואה שכוללת בין היתר קליטת 3,000 סטודנטים לעבודה, תגבור מעבדות הלילה, סיוע של צה"ל באשפוזי בית וכן השארת תקנים במחלקות הפנימיות. 

(שר הבריאות קורא לציבור להתחסן בתחילת השבוע) 

בתוך כך, שר הבריאות לשעבר וחבר הכנסת באופוזיציה יולי אדלשטיין תוקף לראשונה את התנהלות הממשלה בגל התחלואה הנוכחי. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו כתב, "העברנו מדינה עם אפס תחלואה ואנחנו על סף קטסטרופה. התאפקתי. לא רציתי להתחיל בהעברת ביקורת מיד עם סיום תפקידי. ביקשתי להביע דעה על פי המעשים ולא על פי האנשים. התוצאות מדברות בעד עצמן. המצב, נורא. מתעלמים לחלוטין מהמלצות אנשי המקצוע. אין צעדים רציניים, נחושים, משמעותיים למיגור המגיפה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן