ח"כ אבוטבול ליועמ"ש: פרק את 'שבוס' ו'נוע תנוע' הפועלות באופן פיראטי בשבת

יו״ר השדולה למען שמירת השבת פנה ליועץ המשפטי לממשלה, ודרש לאכוף את החוק על החברות המפעילות קווים פיראטיים בשבת, באותה נחישות בה נאכף החוק כלפי הסעות פיראטיות שהופעלו במגזר החרדי: "אילו מפעילי הקווים הפיראטיים היו חרדים היה משרד התחבורה פועל כמתחייב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/21 18:45 ב באלול התשפא

ח"כ אבוטבול ליועמ"ש: פרק את 'שבוס' ו'נוע תנוע' הפועלות באופן פיראטי בשבת
קריאה נגד תחב"צ בשבת, צילום: Miriam Alster/Flash90

ח"כ משה אבוטבול מסיעת ש"ס ומי שמכהן כיו"ר השדולה למען שמירת השבת, פנה היום (ג') ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה לפעול מול רשמת האגודות השיתופיות לפרק את אגודת "שבוס" ואגודת "נוע תנוע" המפעילות קווים פיראטיים בשבת ולאכוף עליהן את החוק, באותה נחישות שבה נאכף החוק כלפי הסעות פיראטיות שהופעלו במגזר החרדי.

מאז שנת 2015 פועלים מיזמי הנסיעות בשבת של שתי אגודות שיתופיות - "האגודה לתחבורה שיתופית בירושלים" (שבוס) ו"אף על-פי כן" (נוע תנוע). לדבריו של אבוטבול, ברקע הכוונה להרחיב את קווי השבת הפיראטיים לחדרה לחריש - כי טענת האגודות כאילו הן מנצלות פירצה בחוק וכי מדובר בקווי שירות ללא רישיון ובניגוד לדין.

במכתבו כתב אבוטבול כי במשך שנים טענו אגודות אלה שהן פועלות כחוק, וכי אין מדובר בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, כהגדרתה בחוק, "אולם חוות דעת משפטית שהוכנה על-ידי הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים קבעה כי בניגוד לטענת אותן אגודות - מדובר בפעילות לא חוקית".

צילום: ללא

בסיום מכתבו למנדלבליט, כתב אבוטבול: "נגד קווים פיראטיים שפעלו במגזר החרדי נקט משרד התחבורה אכיפה מחמירה עד כדי העמדה לדין פלילי. אולם כאן, ניכרת איפה ואיפה תוך גרירת רגליים שנמשכת שנים. אכיפה בררנית זו מעלה את החשש כי אילו מפעילי הקווים הפיראטיים היו חרדים ולא חילונים היה משרד התחבורה פועל כמתחייב על פי חוק".

"זאת ועוד, האגודות השיתופיות הנ"ל הוקמו רק לשם המטרה האמורה של הפעלת קווים פיראטיים בניגוד לחוק, ומשכך הן אינן חוקיות. לפיכך אבקש מכבודו כי יפעל מול רשמת האגודות השיתופיות לפירוק מיידי של אגודות אלה, ולהטיל עליהן את העונשים הקבועים בחוק הן על פי פקודת התעבורה והן על פי פקודת האגודות השיתופיות". 


("שבוס")

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן