כתב אישום נגד עובד שחיבל במחשבי חברה ביטחונית

עובד בחברה ביטחונית חשש שיפוטר, ולכן התקין תוכנה זדונית שמכבה את המחשבים בחברה. היום הוגש נגדו כתב אישום בגין ביצוע פעולות אסורות. צו איסור פרסום הוטל על האירוע

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/08/21 15:29 א באלול התשפא

כתב אישום נגד עובד שחיבל במחשבי חברה ביטחונית
צילום: shutterstock

פרקליטות המדינה הגישה היום (א') כתב אישום  לבית המשפט השלום באשקלון נגד עובד לשעבר אשר היה מועסק בחברה ביטחונית בגין ביצוע פעולות אסורות בתוכנה. 

על פי כתב האישום, אשר הוגש בתום חקירת הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), על ידי עו"ד סתיו גרוסמן, במהלך שנת 2020 ועל רקע חששו כי עומדים לפטר אותו, הנאשם ערך במחשבו "נוזקה" (תוכנה זדונית), אשר מטרתה הייתה לגרום למחשב בו היא מותקנת להיכבות באופן חוזר ונשנה עם כל הפעלה של המחשב, בכדי לגרום נזק.

הנאשם התקין את הנוזקה ב-13 מחשבים שהיו מחוברים לרשת ברמת סיווג "סודי ביותר", ובכך גרם לשיבוש פעילות המחשבים. בנוסף, הנאשם ניסה לקבל שלא כדין הרשאת גישה לרשת מחשבים נוספת בחברה, המוגדרת ברמת סיווג "סודי ביותר" מתוך כוונה להתקין ברשת עצמה את הנוזקה, אך ניסיונו לא צלח.

בעקבות גילוי העבירות על ידי גורמי הביטחון בחברה, פתחה יחידת החקירות במלמ"ב שבמשרד הביטחון בחקירה פלילית, בסופה הוגש נגד העובד כתב אישום. 

עם הגשת כתב האישום, ניתן על-ידי בית-משפט השלום באשקלון צו איסור פרסום על יתר פרטי הפרשייה והורה על סגירת דלתיים מטעמי ביטחון המדינה.