אחרי הזעם באופוזיציה, נתניהו מתנצל

לאחר שספג ביקורת משותפותיו לאופוזיציה על דברי השבח ללינוי אשרם במהלך השבת, ביבי ממהר להתנצל. "אני מאוד מקפיד על שמירת השבת, הדברים האלה תוקנו ולא יישנו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/08/21 21:45 ל באב התשפא

אחרי הזעם באופוזיציה, נתניהו מתנצל
מתנצל, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נראה שראש הממשלה לשעבר מבין את חשיבות אחדות המפלגות בתפקידו החדש כיושב ראש האופוזיציה. לאחר שאמש, ספג ביקורת ממפלגת הציונות הדתית והמפלגות החרדיות על דברי השבח שחלק לאלופה האולימפית החדשה לינוי אשרם, הערב (א'), בנימין נתניהו ממהר להתנצל. 

באירוע שבע ברכות שנערך לבתו של חבר הכנסת יעקב אשר, נשא נתניהו דברים מול הקהל והתייחס לפרסום בשבת. "אני מקפיד לתת דוגמא אישית", הוא פתח, "גם בתפקידי הנוכחי. אני מאוד מקפיד על שמירת השבת. יצא לי אמש לדבר עם לינוי אשרם שעשתה נפלאות למען ישראל.  אני לא נוהג להוציא את הדברים לפני צאת השבת. הצוות שלי, שהוא חרוץ מאוד, אבל לא מבין שמה שחל על ראש ממשלה אני מחיל על עצמי גם עכשיו". 

עוד הוסיף כי זה "מתוך כבוד לשבת, לעם ישראל ולמורשת ישראל. אלו דברים שאני לא אומר מהשפה ולחוץ, הם מנחים אותי. הכלל הזה חל עלי וימשיך לחול". לסיום הבטיח כי "הדברים האלה תוקנו ולא יישנו". 

https://twitter.com/netanyahu/status/1424069756651458568

בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, כתב יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כי הוא בהחלט מרוצה מהתוצאות, אולם תזמון הברכות על הזכייה לא היה לטעמו. "שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת,
שמח שיותר ויותר יהודים שומרים שבת, עצוב שיש כאן מי שמנצלים את המדליה לצחוק על השבת ושומריה, שמח שכמו לאורך כל ההיסטוריה השבת ושומריה ינצחו." 

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי ביקר את המהלך ואמר: ‏״ההודעה שהוציא יו״ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה - אין כבודה מחול!״.