גל רביעי אין לכם תו ירוק? לא תזומנו למילואים

בצה"ל נערכים להתמודד עם גל ההתפרצות החדש וההגבלות שחזרו, ומקווים לנוע הדבקות. חדרי האוכל יחולקו לחלקים קטנים, 50% תפוסה בבתי הכנסת ותחול חובה על עטית מסיכה גם בחללים פתוחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/21 12:49 ל באב התשפא

אין לכם תו ירוק? לא תזומנו למילואים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

16 מתים בסוף השבוע, ו-67 חולים קשים נוספו, על רקע כל אלו תחלו מהיום (א') הגבלות נוספות בהן חובת עטיית מסכות גם בהתקהלויות בשטחים פתוחים, וכניסה למקומות בילוי רק עם תו ירוק. גם בצה"ל מיישרים קו עם ההנחיות ומוציאים הגבלות משלהם עבור החיילים המשרתים בו. בצה"ל מאמצים את הגבלות התו הירוק, ומקפידים לדרוש על עטיית מסכות גם בחללים פתוחים.

גיוס מילואים יתאפשר רק עבור משרתים בעלי תו ירוק, וכמות המתכנסים בשטח הפתוח לא תוגבל, אך מעל 100 איש יחויבו כאמור בעטיית מסכה. בחדרי האוכל הגדולים שבבסיסים תוצבנה מחיצות שיחלקו את החדר לחללים קטנים יותר. בבתי הכנסת תותר כניסה רק לבעלי תו ירוק ויכילו עד 50% מהתפוסה האפשרית בדרך כלל. תיאסר לחלוטין כניסת אזרחים אל תוך מחנות צה"ל והורים לא יוכלו ללוות את ילדיהם אל לשכת הגיוס. טיסה למדינות אדומות תיאסר באופן גורף למשרתי הסדיר והקבע.

גם על האזרחים בישראל הוטלו הגבלות, החל מהיום אדם שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים בתו ירוק רק באמצעות הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה. בדיקות מהירות לא יבוצעו בקופות החולים אלא במתחמי בידוק ייעודיים, ומימון הבדיקה יהיה על חשבון הנבדק (מעת שיחול התו הירוק גם על בני 1-12, בדיקות מהירות עבורם יהיו ללא תשלום).   
 
הבוקר, יכנסו לתוקף גם ההנחיות הבאות-

1. חובה לעטות מסכות גם בחללים פתוחים בהתקהלות בת 100 אנשים ויותר.

2. מעבר של משרדי הממשלה למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד יהיה רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. יוזכר, כי למגזר הפרטי מומלץ לעבור למתכונת עבודה מהבית.

3. חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת.

4. החמרה בכללי כניסה ויציאה מן הארץ: טבלת מדינות מעודכנת תפורסם במהלך יום ראשון 8.8.21 והיא תיכנס לתוקף ביום ראשון 15.8.21.