גל רביעי התו הירוק חזר | זינוק במספר המתים והחולים קשה מקורונה

16 מתים בסוף השבוע, ו-67 חולים קשים נוספו. על רקע כל אלו תחלו מהיום הגבלות נוספות בהן חובת עטיית מסכות גם בהתקהלויות בשטחים פתוחים, וכניסה למקומות בילוי רק עם תו ירוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/21 07:25 ל באב התשפא

התו הירוק חזר | זינוק במספר המתים והחולים קשה מקורונה
החל מהיום: תו ירוק מורחב, צילום: Miriam Alster/FLASH90

סוף שבוע קשה עבר בישראל בכל הקשור להתפשטות נגיף הקורונה, עם זינוקים מדאיגים בכל הנתונים בהם מספר החולים הקשים והנפטרים. 3,849 מאומתים חדשים נמצאו בערב שבת מתוך 102,760 נבדקים לגילוי הנגיף. מספר החולים הקשים עלה ל-324, מדובר בזינוק של 67 איש בסוף שבוע אחד, מתוכם 49 מונשמים. 16 בני אדם נפטרו בסוף השבוע מהנגיף, ויחד הם מצטרפים ל-6,535 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

בכל הקשור למתחסנים, נראה כי הציבור של בני ה-60 ומעלה בישראל מגיע בהמוניו לקבל את המנה השלישית ועד סוף השבוע האחרון כבר הגיעו 420,109 מתחסנים למנה השלישית. בכל ישראל ישנם כבר 5,393,198 מתחסנים למנה השנייה, וכבר 5,805,286 מתחסנים למנה הראשונה. בקבינט הקורונה טענו כי אם לא יגדל באופן משמעותי כמות המתחסנים בישראל ההגבלות יגדלו וקיים חשש כי יוטל סגר בחגים. שרת הפנים איילת שקד אף הציבה יעד של מיליון מתחסנים חדשים במהלך השבוע הקרוב, ולא תתמוך בהטלת סגר.

החל מהבוקר (א') הורחב התו הירוק וההגבלות על אזרחי ישראל, התו כולל כי בכל כמות משתתפים באולמות וגני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, בישיבה בבתי אוכל, במכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע. כמו כן, יחול התו בבתי תפילה בהם מעל 50 מתפללים. במתחמים בהם פועל תו ירוק, תתאפשר כניסה עבור מחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית, והתו הירוק תקף לכל גיל. 

החל מהיום אדם שלא התחסן יורשה להיכנס למתחמים בתו ירוק רק באמצעות הצגת בדיקה מהירה שבוצעה 24 שעות לפני מועד הכניסה. בדיקות מהירות לא יבוצעו בקופות החולים אלא במתחמי בידוק ייעודיים, ומימון הבדיקה יהיה על חשבון הנבדק (מעת שיחול התו הירוק גם על בני 1-12, בדיקות מהירות עבורם יהיו ללא תשלום).   
 
הבוקר, יכנסו לתוקף גם ההנחיות הבאות-

1. חובה לעטות מסכות גם בחללים פתוחים בהתקהלות בת 100 אנשים ויותר.

2. מעבר של משרדי הממשלה למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד יהיה רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. יוזכר, כי למגזר הפרטי מומלץ לעבור למתכונת עבודה מהבית.

3. חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת.

4. החמרה בכללי כניסה ויציאה מן הארץ: טבלת מדינות מעודכנת תפורסם במהלך יום ראשון 8.8.21 והיא תיכנס לתוקף ביום ראשון 15.8.21.