התפשטות הקורונה עמית סגל תוקף: "במקום להתמקד בחיסונים בממשלה מתעקשים להראות שהם לא נתניהו"

סגר נראה כבלתי נמנע והפרשן עמית סגל תוקף בטורו השבועי את הממשלה וחושף כי בזמן שבנט טען כי לא יהיה סגר כבר התקיימו דיונים בנושא: "תוצאה עצובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/21 09:20 כח באב התשפא

עמית סגל תוקף: "במקום להתמקד בחיסונים בממשלה מתעקשים להראות שהם לא נתניהו"
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

בטורו השבועי הפרשן הפוליטי של חדשות 12 תוקף את ראש הממשלה נפתלי בנט על ההתנהלות במשבר הקורונה והרצון לתקוף את הממשלה הקודמת במקום לעבו ולמנוע את התחלואה שמתפשטת. ומה זה אומר על תקציב המדינה?

סגל כתב כי: "96 שעות בלבד לפני שתדרך על סגר תשרי הממשמש ובא, נשא ראש הממשלה נפתלי בנט בחמישי שעבר את הנאום הבא: "לו אחזנו במדיניות (של הממשלה) הקודמת, כבר בשלב המוקדם הזה היו מוטלים כאן סגרים ומגבלות. אבל המדיניות שלנו שונה וברורה: שמירה על החיים לצד שגרת החיים. המטרה היא לקיים כאן את העסקים החינוך והתרבות לצד הקורונה. הממשלה בראשותי עושה הכל כדי שמצב זה לא יחזור".

סגל הוסיף וכתב: "מה השתנה בתוך ארבע יממות, שניצן "לא יהיה סגר" הורביץ, שרון "סגר לא על הפרק" אלרעי־פרייס, ונפתלי "המדיניות שלנו שונה" בנט שינו את טעמם? האמת, כמעט שום דבר. חשרת הסופה כבר ניכרה היטב בטבלאות התחלואה בשבוע שעבר. הסגרים נדונו גם נדונו. לא קורונה הכתה בממשלה אלא ביביטיטיס, הצורך להתנגח ללא הרף בממשלה הקודמת, כאילו זו לא חלפה מן העולם בסוף האביב.

בצעד תמוה, ראש הממשלה ושריו מציבים שוב ושוב רף שאינם יכולים לעמוד בו: הימנעות מסגרים. הם יכלו להתגאות בעובדה שישראל היא המדינה הראשונה בעולם שמבקשת מאזרחיה להתחסן בשלישית, ונענית בשיעורים גבוהים. ראש האופוזיציה נתניהו אכן היה הראשון לזהות את הצורך בחיסון, אך בסוף יורשו הוא שלוקח את האחריות על התנעה בלי אישורים רפואיים, בהליך מזורז. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מנהל עם בנט התכתבות ווטסאפ יומית שבה הוא עוקב בעניין אחר התקדמות "מבצע בוסטר": לא מעט בעקבותיה, החליט לאמץ את המבצע, החל בספטמבר. אנחנו מתגלחים על זקנו עם הפתיחה המלאה, הוא מתגלח על זקננו עם החיסון השלישי לגיל השלישי".

אבל במקום להתמקד בחיסונים, התעקשו בממשלה שבועות על תווים שמחים כדי להראות שהם לא נתניהו, והתוצאה הייתה עצובה למדי. ההסבר למהפך המהיר הוא שהזינוק במאומתים התבטא השבוע גם בזינוק במספר החולים קשה, דבר שלכאורה לא היה צפוי קודם לכן. ולכן, אם יהיה סגר, הוא לא יהיה בתשרי: הוא יהיה כבר באלול. תאריך היעד: 29 באוגוסט, יום ראשון, בחצות הלילה. אחד בספטמבר יידחה השנה לאוקטובר".

על התקציב שמאיים על הממשלה כתב סגל: "התפרצות הקורונה מאיימת על מה שנראה כהישג העיקרי של הממשלה עד עתה, אישור תקציב המדינה: חודש סגר, שמן הסתם יתארך לחודש וחצי לפחות, יעלה עשרות מיליארדים. החל"ת יחזור מהחל"ת. עוד לפני שהגיע לכנסת, התקציב הבא כבר הרבה פחות רלבנטי.

לכל ממשלה יש הברבור השחור שלה, התופעה הבלתי צפויה שמעצבת את גורלה. הברבור השחור של בנט ולפיד הוא הקורונה. זה יהיה מבחן קשוח: במספרים חסרי תקדים, של קרוב לעשרים אלף מאומתים ביום, אם מכפילים את מספר החולים הנוכחי במקדם שאיננו יורד, ועם ספקנות קורונה אצל החרדים שתיעטף במחאה אופוזיציונית. "איטס קאמינג טו יו", אמר השבוע נתניהו לאחד הח"כים החרדים, מזהיר מהתפרצות קרבה במגזר. מה יקרה אם תפילות ראש השנה ייערכו במתכונת של עצרת מחאה מול בלפור הנטוש, הודות לחקיקה שהתירה הפגנות כאלה? לא בטוח שזו שאלה תיאורטית".