מפתה: ההצעה של שיקלי לאלקין

הח"כ הסורר של מפלגת ימינה מאיים על הקואליציה הצרה בכל הצבעה. השר זאב אלקין קיבל משקלי הצעה מיוחדת, תמיכה בהצבעה על תקציב המדינה בתנאי אחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/21 08:58 כח באב התשפא

מפתה: ההצעה של שיקלי לאלקין
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

הקואליציה הצרה מתקרבת אל רגע המבחן הגדול ביותר, ההצבעה על התקציב. בקואליציה מכירים את המשמעות של ההצבעה ומבינים כי אם אין תקציב אין ממשלה, בניסיון למנוע את התרחיש, מנסים בקואליציה לצופף שורות ומנהלים מגעים גם עם האקס למחצה, עמיחי שיקלי.

הח"כ הסורר של ימינה שהתעקש לעמוד בהבטחת הבחירות כרגע מתפקד כעצמאי בכנסת ולפני כל הצבעה מחליט אם לתמוך או להתנגד, שר השיכון זאב אלקין קיבל לאחרונה הצעה מיוחדת, את התנאי של שיקלי לתמיכה בתקציב.

על פי דיווח של עמיחי אתאלי שיקלי פנה אל אלקין והציע לו: תמיכה בתקציב בתמורה להסדרת המעמד בכנסת ואפשרות לרוץ בכנסת הבאה ברשימה קיימת. כזכור, בימינה מעוניינים להכריז על שיקלי כח"כ פורש וכך למנוע ממנו לנאום במליאה ולתפקד כח"כ, משמעות נוספת להחלטה היא שלילת האפשרות של שקלי לרוץ בבחירות הבאות ברשימה קיימת יחד עם יחידת המימון שיקח מימינה שמשמעותה מליוני שקלים. 

בקואליציה מבינים כי הם זקוקים לאצבע של שיקלי אך בימינה בנציים מסרבים להצעה, בין היתר בשל היחסים המורכבים עם שיקלי שתקע לבנט מקלות בגלגלים פעם אחרי פעם. שיקלי מוסיף להיות ניצי בכנסת ותוקף את הממשלה.

בנאום הבכורה שנשא השבוע בכנסת אמר שיקלי: "במרכז הבמה עליה אני ניצב חקוק סמלה של מדינת ישראל - מנורת המקדש ולצידה ענפי זית. ככל שהרבנו נכסים של חומר, טושטשה חשיבותו של הממד הרוחני. בכדי למלא את ייעודה, עלינו ליצוק בה תוכן רוחני ותרבותי ייחודי". עוד הוסיף: "לא באתי לכאן כדי למרוד באיש או במפלגה, אלא כדי למרוד באותן רוחות הזמן המבקשות לטשטש את ההבדל שבין אמת לשקר, ומביאות איתן תרבות של שקר ומרמה.
הלוואי שהייתי ראוי לתואר מורד. היהדות תובעת מאיתנו הלימה בין מילים למעשים ונכונות לשלם מחירים".

חברי סיעת ימינה נעדרו מנאום שיקלי אך חברי הליכוד שמחזריים אחריו הגיעו ואף הרעיפו שבחים על הנאום. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שאף נפגש עם שיקלי על מנת שיעבור לליכוד אמר על הנאום: "אתה ראוי להערכה עמוקה על העמדה העקרונית שלך, בניגוד לחבריך שהפרו כל הבטחה", ואף הוסיף: "אתה זוכה להערכה עמוקה גם מעבר לאולם הזה".