בנט במפגש עם כוכבי רשת: "יש לכם יכולת להציל 30-40 חיי אדם"

ראש הממשלה השתתף במפגש כוכבי רשת וביקש מהם לרתום את ההשפעה והחשיפה שלהם למאמץ ההתחסנות הלאומי. "אני מתכוון לתת לכם את הכלים ואת הידע, ואתם תדעו איך לתרגם את הידע הזה. אתם תצילו חיי אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/21 14:45 כז באב התשפא

בנט במפגש עם כוכבי רשת: "יש לכם יכולת להציל 30-40 חיי אדם"
בנט במפגש, צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (ה') עם עשרות כוכבי רשת כחלק ממאמץ ההתחסנות הלאומי. בנט דיבר על התמודדות עם זן הדלתא, השיב לשאלות וקרא למשפיענים לרתום את החשיפה וההשפעה שברשותם ולעודד את בני הנוער להתחסן בהקדם האפשרי. המפגש התקיים בהובלת ישראל בידור ופייסבוק ישראל, במשרדי פייסבוק ישראל בתל אביב.

בנט הסביר היום כי בידי האזרחים למנוע סגר נוסף. "הבקשה שלי היא כפולה: האחת, לשכנע כמה שיותר בני נוער, בני 12 מעלה להתחסן; והשנייה, להגיד לכולם להסתובב עם מסכה, כי זה מה שמונע הדבקה".

ראש הממשלה הסביר על השוני של הגל הרביעי משלוש ההתפרצויות הראשונות: "אנחנו במגפה חדשה. מגפת הדלתא מסוכנת הרבה יותר. נגיף הדלתא הוא בעצם מוטציה של הקורונה המקורית והוא מתרבה בקצב הרבה יותר מהיר וממלא את הגוף. השוני במגפת הדלתא, בגלל שהוא מתרבה הרבה יותר מהר, אז כשיש מאומת חיובי לקורונה, יש בגוף שלו פי 1,000 נגיפים מהקורונה המקורית.יש כאן בעיה לצעירים, כי בטווח הארוך חלק מהצעירים סופגים מחלה שנקראת Long-COVID, השפעות ארוכות טווח שיכולות להופיע חודשיים-ארבעה חודשים אחרי".

למשפיעניי הרשת אמר ראש הממשלה כי מבחינתו המפגש איתם - דרמטי. "זה מפגש נדיר, במובן שאם נצא מפה כולנו, אחרי שאני הבנתי אתכם ואתם הבנתם מה אתם יכולים לעשות, הפעולות שלכם היום, בשעות הקרובות, בימים הקרובים, יביאו להצלת חיי אדם. בידיים של כל אחד ואחת מכם יש יכולת להציל 30-40 חיי אדם. לי לא הייתה הזדמנות כזאת כשהייתי בן 16 ,17 ,19. אני לא זוכר דבר כזה. כרגע אני מבקש מכם, הציבור בישראל מבקש מכם, להירתם ולהיכנס מתחת לאלונקה.

לסיום התחייב בנט: "אני מתכוון לתת לכם את הכלים ואת הידע, ואתם תדעו איך לתרגם את הידע הזה. אתם תצילו חיי אדם. אני לא יודע מה תיהיה הקריירה שלכם בהמשך, אני אדם מאמין, אבל אתם שמים לכם מקום בגן עדן אחרי שהצלתם חיי אדם".