מחדל הקורונה סמוטריץ' מצא אשמים: "ההשתוללות במצעד הגאווה התניעה את ההתפרצות הזאת"

יו"ר הציונות הדתית סיפק מספר תירוצים לגל התחלואה הרביעי. ההפגנות בבלפור, נתב"ג, חג הקורבן ומצעד הגאווה: "לאף אחד אין אומץ לומר את זה כי זה לא פוליטיקלי קורקט" | ניר אורבך: "הערבות ההדדית היא אחד מהקווים הקואליציוניים של הממשלה החדשה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/08/21 09:49 כז באב התשפא

סמוטריץ' מצא אשמים: "ההשתוללות במצעד הגאווה התניעה את ההתפרצות הזאת"
סמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך דיון שהתקיים אתמול (ד') במליאת הכנסת, התייחס יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', להתפרצות הרביעית של הקורונה בישראל, והאשים מספר גורמים בתחלואה הגואה. 

"מסיבות הדבקה המוניות שהיו בבלפור בחסות היועץ המשפטי לממשלה", האשים בנט את אביחי מנדלבליט, והמשיך במתקפה: "היתה מסיבת הדבקה עצומה שאני חושב שהיא התחילה את כל ההתפרצות, את כל הגל הזה. לאף אחד אין אומץ לומר את זה כי זה לא פוליטיקלי קורקט, אבל מצעד הגאווה, השתוללות גדולה שם בתל אביב, היתה המתניע של ההתפרצות הזאת". 

עוד הסביר סמוטריץ' בנאומו כי "לא רוצים לפגוע בחופשות ביולי-אוגוסט, אנשים טסים. לא רוצים לפגוע בחג הקורבן אז נוסעים לטורקיה מדינה אדומה בוהקת. טסים אלפים, אולי עשרות אלפים, טסים וחוזרים ומדביקים. אז איפה נעשה את הגר? נו, אז החגים של היהודים זה לא נורא. אז לא נתפלל בבית הכנסת, אז לא נרקוד עם ספר התורה, נצום ביום כיפור תחת השמש הקופחת". 

"אני חושב שהיה נאום מצוין וחשוב"

הבוקר הבהיר סמוטריץ' כי אינו חוזר בו מדבריו אך טען כי יש למישהו אינטרס לפרסם סרטון חתוך של דבריו. "מישהו מנסה להתחבא מאחורי קטע חתוך מנאום כדי להחביא את כשלונו? טוב שמפיצים את הנאום שלי, אם יורשה לי, אני חושב שהיה נאום מצוין וחשוב".

"היו שורת אירועים שגרמו להתפרצות הנוכחית ולסגר שכנראה יוטל על כולנו בחגי תשרי וניתן היה למנוע - הפגנות הגדולות בבלפור, מסיבת ההדבקה ההמונית בתל אביב, נתב"ג, יציאה המונית אל טורקיה האדומה, אבל תראו, הס מלדבר בהיגיון כי הזכרתי את מצעד הגאווה". 

לסיום האשים יו"ר הציונות הדתית את ראש הממשלה נפתלי בנט, בחוסר מנהיגות: "התכנסות המונית היא שמפיצה את הקורונה, מטרת ההתכנסות לא משנה. מה שכן משנה זה חוסר האומץ והמנהיגות של בנט לקבל החלטות לא פופולריות ולהטיל מגבלות קלות על התקהלויות, מה שיביא על כולנו סגר בחגי תשרי. כדאי מאד לראות את הדברים. תודה לדובר האלמוני שמפיץ את הסרטון החתוך. נסו לחשוב למי יש אינטרס כזה...".

הורוביץ: "הוא לא מפספס אף הזדמנות להסית ולהפיץ שנאה"

שר הבריאות ניצן הורוביץ לא נותר אדיש לדברי סמוטריץ': "אם שכחתם איך נראה השילוב המסוכן של בורות, פופוליזם, תסכול ושנאה, סמוטריץ' נתן אתמול עוד תזכורת מצוינת. בניגוד לדבריו של המומחה למגפות מטעם עצמו, אין שום קשר בין התפרצות הדלתא למצעדי הגאווה. האיש שבנה קריירה על הופומוביה לא מפספס אף הזדמנות להסית ולהפיץ שנאה. בושה לכנסת ישראל".

ח"כ ניר אורבך הגיב גם הוא לנאומו של סמוטריץ' וטען כי אמר את הדברים בניסיון לקושש קולות. "הפוליטיקה הישראלית ירדה בשנתיים האחרונות לשוליים. השתלטו עליה גורמים שעשו הרבה יותר רעש בתקשורת מהייצוג שלהם בציבור. הבוקר שוב קיבלנו תזכורת ממנהיג האיחוד הלאומי המנסה לקושש קולות ולהצדיק את הקיום הפוליטי, ציונות דתית זה בטח לא".

אורבך המשיך ואמר כי "באופן אישי אני מתנגד למצעד הגאווה, אבל לקשור את התפרצות הקורונה למצעד הוא טיפשות חסרת בסיס, בדיוק כפי שבעבר ניסו להאשים בכך את החרדים. הערבות ההדדית היא אחד מהקווים הקואליציוניים של הממשלה החדשה, היא תסייע לצאת ממגפת הקורונה. לא חילונים נגד חרדים ולא ערבים נגד יהודים. יחד".