בעקבות השריפה בשורש: מחנה הקיץ של אריאל עבר ליער קק"ל

אש שהוצתה סמוך למחלף שורש, התפשטה לעבר בתי היישוב הסמוך ומאיימת על מחנה תנועת הנוער הדתית שנאלצה לפנות מאות חניכות מהמקום. מחנות הקיץ עברו ליער קק"ל באנדרטת מח"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/21 14:13 כה באב התשפא

בעקבות השריפה בשורש: מחנה הקיץ של אריאל עבר ליער קק"ל
מחנה הקיץ של אריאל בקרבה לשריפה, צילום: תנועת הנוער אריאל

שריפת הענק שמשתוללת סמוך ליישוב שורש ולכביש 1 מאיימת לא רק על בתי המגורים והצמחייה באזור אלא גם על מאות חניכי תנועת הנוער הדתית 'אריאל' שנמצאים כעת במחנה הקיץ סמוך למוקד השריפה. 

המחנה ממוקם בקו שני לשריפה אחרי היישוב שורש ונכון לעכשיו לא נשקפת סכנה לשוהים במקום, אך מתוך אחריות ואחרי הערכת מצב משותפת עם גורמי הכיבוי וההצלה בשטח, הורה מזכ"ל 'אריאל' דביר עמיאור לפנות את החניכות מהמקום, עד לסיום האירוע.

מחנות הקיץ עברו מיער שורש ליער קק"ל באנדרטת מח"ל  הסמוכה  לבית שמש ולהר איתן. הבנות  יישארו ללינה ולהמשך פעילות באיזור היער ומחנה הבנים במרחבי הר איתן הנהלת התנועה יזמה קולולום ענק ומיוחד לקראת החזרת הפעילות השגרתית מזכ"ל התנועה דביר עמיאור: "הבטיחות  היא מעל הכל,  ולכן  סיימנו לטפל במעבר במחנות למיקומים החדשים רחוק מאיזור השריפות, הפעילות התחדשה והמחנות ימשיכו כסדרם,  את התנועה הזו גם האש לא יכולה להפסיק".

בראיון ל'כאן חדשות' אמר נציב הכבאות וההצלה, רב טפסר דדי שמחי, כי המקור לשריפה ככל הנראה לא קשור למזג האוויר, אבל "הוא בהחלט מאיץ אותה". עוד הוסיף כי הגורם לשריפה הוא ככל הנראה מעשה ידי אדם, כרגע לא ברור אם בזדון או מרשלנות.