"מעשה ידי אדם": שריפה משתוללת באזור מחלף שורש

שריפה פרצה היום בסמוך לשורש, צוותים ממחוז ירושלים בסיוע מחוזות נוספים פועלים במקום 12 מטוסי כיבוי הוזנקו, טרם הושגה שליטה על הלהבות. קו הבתים הראשון ביישוב פונה. עומסי תנועה נרשמו לכיוון הבירה. הגורם: מעשה ידי אדם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/08/21 11:35 כה באב התשפא

"מעשה ידי אדם": שריפה משתוללת באזור מחלף שורש
צילום: דודי דוטש

מזג האוויר הלוהט ממשיך עם גל חום קשה במיוחד והתוצאות לא מאחרות להגיע. היום (ג') פרצה שריפה באזור שורש שואבה בסמוך לירושלים. פונו בתי מגורים הנמצאים בקרבת קו האש בשל הסכנה. 

צילום: דודי דוטש

מדוברות כיבוי והצלה נמסר כי סמוך לשעה 11:00 התקבל דיווח במרכז השליטה המחוזי על שריפת יער המתפתחת באזור שורש שואבה. תשעה צוותים ממחוז ירושלים וכן צוותים ממחוזות שכנים פועלים בשעה זו במקום לכיבוי השריפה. לאירוע הוזנקו גם 12 מטוסי כיבוי. טרם הושגה שליטה על האש. 

מהמשטרה נמסר כי בעקבות השריפה נחסם כביש 1 ממחלף שער הגיא לכיוון ירושלים ובכיוון ההפוך, ממחלף חמד לכיוון תל אביב. ציבור הנהגים מתבקש להתאזר בסבלנות ולנסוע דרך כביש 443. ציבור הנהגים והתושבים מתבקש להישמע להנחיות כוחות המשטרה, החירום וההצלה שפועלים במקום. בנוסף, נחסמה לתנועה היציאה מנווה אילן לכביש 1 לכיוון מערב. 

בראיון לכאן חדשות אמר נציב הכבאות וההצלה, רב טפסר דדי שמחי, כי המקור לשריפה ככל הנראה לא קשור למזג האוויר, אבל "הוא בהחלט מאיץ אותה". עוד הוסיף כי הגורם לשריפה הוא ככל הנראה מעשה ידי אדם, כרגע לא ברור אם בזדון או מרשלנות. 

בשעה זאת מתקיימת הערכת מצב בראשות סגן מפקד מחוז ירושלים במשטרה, תנ"צ דני לוי, בהשתתפות נציגי המועצה האזורית מטה יהודה וכוחות החירום וההצלה השונים בחפ"ק שנפתח כבר בתחילת האירוע.
 

בחפ"ק

בחפ"ק צילום: דוברות המשטרה