השריפות בטורקיה: המדינה מבקשת סיוע בינלאומי

שריפות ענק משתוללות במדינה כמעט שבוע ומאות אלפי דונמים נהרסו עד היסוד. תושבים נאלצו לכבות את הלהבות באמצעות דליי מים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/21 09:18 כה באב התשפא

השריפות בטורקיה: המדינה מבקשת סיוע בינלאומי
השריפות בתורכיה, צילום: shutterstock

טורקיה מתמודדת בימים האחרונים עם שריפות קשות שמשתוללות בדרום המדינה. 950 אלף דונם כבר נשרפו עד היסוד ושמונה בני אדם נהרגו. במשך 6 ימים שכוחות הכיבוי לא מצליחים להשתלט על האש. 

טורקיה הגישה בקשה אתמול (ב') לקבלת סיוע בינלאומי במאבק להשתלטות על השריפות, שהן החמורות ביותר שידעה המדינה בעשור האחרון. 

נשיא טורקיה, רג׳יפ תאיפ ארדואן, ספג ביקורת לאחר שהתברר כי למדינה אין מטוסי כיבוי, והיא נאלצת להסתמך ולבקש סיוע ממדינות אחרות. במקרים מסוימים, תושבים אף נאלצו לכבות את הלהבות באמצעות דליי מים. 

עשרות כפרים פונו במהלך האירועים ואלפי תיירים פונו מאתרי נופש באזור. השירות המטאורולוגי הטורקי מזהיר את התושבים ממזג האוויר הצפוי בימים הקרובים. מומחים העריכו כי יידרשו עשרות שנים לשקם את היערות שנחרבו. הכבאים נעזרים במתנדבים בניסיון להציל את האזור כולו. 

מטוסי כיבוי זרים כבר הגיעו מהאיחוד האירופי, אחד מקרואטיה ושניים מספרד. המטוסים האלה מצטרפים לאלו שכבר נשלחו לסייע מרוסיה, איראן, אוקראינה ואזרבייג'ן. "אנו עומדים בסולידריות מלאה לצד טורקיה בתקופה קשה זו", נמסר מהאיחוד האירופי. 

עיירות נופש פונו

עיירות נופש פונו צילום: shutterstock

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח לפני שבועות מספר עם נשיא תורכיה, רג׳פ תאיפ ארדואן. השיחה המשמעותית האחרונה בין ארדואן לבין מנהיג ישראלי הייתה 2013, כאשר במהלך ביקורו של אובמה בישראל, נתניהו נאלץ להתקשר למנהיג הטורקי והתנצל על תקרית המרמרה. 

בהודעה מטעם הנשיא נכתב: "במהלך השיחה בירך הנשיא ארדואן את הנשיא הרצוג לרגל כניסתו לתפקיד. הנשיאים הדגישו בשיחה כי יחסי ישראל ותורכיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון וישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים, במיוחד בתחום האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן