אין ניגוד עניינים? מעוזר בכיר למשנה ליועמ"ש: וועדת האיתור המליצה על גיל לימון

הוועדה לאיתור מועמדים החליטה פה אחד להמליץ על לימון, לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בכפוף לאישור שר המשפטים | מנדלבליט שעמד בראש הוועדה הוא חברו של לימון בעשור האחרון אך יועמ"שית משרד המשפטים הודיעה כי אין בכך ניגוד עניינים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/08/21 17:58 כד באב התשפא

מעוזר בכיר למשנה ליועמ"ש: וועדת האיתור המליצה על גיל לימון
לימון, אין ניגוד עניינים?, צילום: גדעון שרון

הוועדה לאיתור מועמדים למילוי משרת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה החליטה פה-אחד להמליץ לשר המשפטים לבחור לתפקיד את עו"ד ד"ר גיל לימון. ההמלצה באה לאחר שהוועדה קיימה ראיונות עם המועמדים הסופיים שזומנו להופיע בפניה.

אביחי מנדלבליט שעמד בראש ועדת האיתור דן במועמדות של חברו גיל לימון, זאת למרות שהאחרון משמש כעת כעוזרו הבכיר במשרת אמון ובין השניים שוררת חברות של למעלה מעשור. לימון שיסיים את כהונתו בסוף השנה, הצהיר מוקדם יותר כי במקרה של חשש לניגוד עניינים יפעל לפי הנחיית היועצת המשפטית למשרד המשפטים, לאה רקובר. 

יועמ"שית משרד המשפטים הודיעה בעקבות פניית "הארץ" כי אין חשש לניגוד עניינים בכך שמנדלבליט דן במועמדותו של לימון לתפקיד המשנה ליועמ"ש - תפקיד שאחראי בין השאר לטיפול בניגודי עניינים, זאת לאחר שמנדלבליט עצמו לא פנה אליה לצורך קבלת אישור לדון במועמדות של חברו. 

מנדלבליט, לא טרח להודיע על הקרבה למועמד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לימון בן 44, נשוי ואב לשלושה, משמש החל משנת 2016 בתפקיד עוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה, ואחראי על תחום המשפט החוקתי והמינהלי בלשכת היועץ המשפטי לממשלה. ד"ר לימון שירת בפרקליטות הצבאית במגוון תפקידים, וכן שימש כיועץ המשפטי למשלחת ישראל לאו"ם ויועץ בכיר למזכיר הממשלה.

לימון הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות במשפטים ובמנהל עסקים, תואר שני בהצטיינות במשפטים ותואר דוקטור, כולם מהאוניברסיטה העברית. כן פרסם ד"ר לימון מאמרים אקדמאים וכתב ספר בתחום המשפט הבינלאומי-פומבי.

בראש ועדת האיתור עמד היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, וחבריה היו נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי, נציגת האקדמיה, פרופ' רות קנאי, ונציגת הציבור, עו"ד גלי מיארה. המלצת הוועדה הובאה בפני שר המשפטים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן