מנדלבליט תקף את גלנט בבג"ץ: יש להעניק לגולדרייך את פרס ישראל

היועמ"ש אמר לבג"ץ כי החלטת שר החינוך לשעבר למנוע מהפרופסור גולדרייך לקבל את פרס ישראל הייתה חריגה וכי יש לאפשר לוועדה להעניק את הפרס לפרופסור גולדרייך

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/21 17:21 יג באב התשפא

מנדלבליט תקף את גלנט בבג"ץ: יש להעניק לגולדרייך את פרס ישראל
מנדלבליט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

היועץ המשפטי לממשלה הגיש היום (ה') את עמדתו בעתירה לבג"ץ העוסקת בהחלטת שר החינוך לשעבר, לדחות את המלצת ועדת השופטים בעניין פרס ישראל, ולא להעניק את הפרס בחקר המתמטיקה ומדעי המחשב לפרופ' עודד גולדרייך, עקב תמיכתו לכאורה בחרם על מוסדות ישראליים ותקף את שר החינוך לשעבר.

מנדלבליט אמר כי בנוגע לגולדרייך עולה כי התשתית הראייתית ביחס לפעולותיו של אינה מספיקה על מנת לעמוד בסטנדרט הגבוה הנדרש כדי לפסול את מועמדותו לקבלת הפרס.  בין היתר, משום שמדובר בפעולות בודדות נגד ישראל, שלמעט אחת מהן, היתר הן מלפני שנים ארוכות, לצד שיקולים נוספים שפורטו בעמדה, ומהם יוצא שאין מדובר בפעילות עדכנית, חוזרת ונשנית וחד-משמעית דיה, שיכולה להיכנס בגדרי אותם מקרים קיצוניים וחריגים כהגדרתם בפסיקה.

מנדלבליט הוסיף כי: "על כן, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, החלטתו של שר החינוך לשעבר שלא לאשר את המלצת ועדת השופטים ביחס לפרופ' גולדרייך אינה מבוססת על תשתית ראייתית מספיקה על מנת לעמוד באמות המידה המחמירות שנקבעו בפסיקה. לפיכך, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי דין העתירה להתקבל".

כזכור, שר החינוך, יואב גלנט, התנגד להענקת הפרס לפרופ' גולדרייך. בעקבות הפרסומים כי גולדרייך נחשב לאדם עם עמדות שנויות במחלוקת בעניין מדינת ישראל, בעבר גולדרייך חתם על פניה לפרלמנט הגרמני הקוראת לבטל את ההכרה בתנועת BDS כתנועה אנטישמית. בנוסף גולדרייך גם הגדיר חיילי צה"ל כפושעי מלחמה ישראלים. כל אלו הובילו את גלנט להסתייג מהענקת הפרס לגולדרייך.

(גלנט מודיע למשי זהב על קבלת פרס ישראל).

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן