החום הכבד הכריע: בבני עקיבא ביטלו את מחנות הקיץ

גל החום הקיצוני ברחבי ישראל הביא את ראשי תנועת הנוער הדתית הגדולה בישראל להודיע על ביטול מחנות שטרם יצאו לדרך, וקיצור המחנות שנמצאים בעיצומם | "הדאגה לשלומם של חניכי התנועה מחייבת אותנו להחלטות אלו", אמרו בבני עקיבא

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/08/21 16:58 כד באב התשפא

החום הכבד הכריע: בבני עקיבא ביטלו את מחנות הקיץ
מחנה בני עקיבא, אילוסטרציה, צילום: בני עקיבא

אחרי שנת הפסקה בשל הקורונה, אלפי חניכי בני עקיבא התכוננו למחנות הקיץ של התנועה וחיכו בכיליון עיניים לטיולים וההפעלות, אך היום (ב') הודיעה תנועת הנוער הדתית הגדולה בישראל כי בעקבות עומס החום הכבד שפוקד את ישראל בימים האחרונים, רבים מחניכי ומדריכי התנועה ייאלצו להישאר בבית.

במכתב שפרסמה התנועה, אמרו מזכ"ל התנועה יאיר שחל וראש מחלקת מפעלים מאור כהן כי, "לצערנו, בעקבות עומסי החום הכבדים ולאחר דיונים ובחינת חלופות רבות עם הגורמים המוסמכים במשרד החינוך ומתוך אחריות לבריאות חניכינו- אנו נאלצים לבצע מספר שינויים בשלושת הימים האחרונים של תקופת המחנות".

בבני עקיבא פרסמו את כלל שינויי המחנות, והבהירו כי חניכים ומדריכים שמחנות הקיץ שלהם בוטלו או קוצרו ביום שלם יקבלו זיכוי על התשלום. יש לציין כי בשבועיים האחרונים כבר התקיימו מחנות רבים. 

מחנה "סיירים" לבוגרי כיתות ט' שהתחיל היום (ב') בגליל העליון, ימשיך עם התאמת המסלולים והפעילויות לעומסי החום באזור, כאשר ייתכנו שינויים בכפוף להנחיות חדר מצב של משרד החינוך. כך גם מחנה הרא"ה במבואות ירושלים שהחל אתמול.

מחנות הרא"ה של מחוזות דן וחיפה שהיו אמורים לצאת מחר (ג') יבוטל, והחניכים לא יצאו בשל אופי המחנה. המחנה לשבט יובל של מחוזות שרון שומרון, צפון, חיפה ודן שייערך ביער לביא מחר, יתקיים, כאשר בוצעו התאמות לעומס החום באזור והפעילויות יתקיימו במקום מוצל.

מחנה מחוז ירושלים במשמר הכרמל שהחל אתמול - ימשיך עם התאמות המסלולים והפעילויות לעומסי החום באזור. הסבב השני שאמור לצאת מחר (ג') יבוטל. מחנה מחוז יהודה בנאות קדומים יקוצר ויסתיים היום.

מחנה מחוז דן באנדרטת הנח"ל ימשיך עם התאמת המסלולים והפעילויות לעומסי החום באזור ויסתיים מחר בשעה מוקדמת מהמתוכנן. מחנה מחוז חיפה בקיבוץ אשבל ימשיך עם התאמת המסלולים והפעילויות לעומסי החום באזור, יתכנו שינויים בכפוף להנחיות חדר מצב של משרד החינוך.

מבני עקיבא נמסר: "התנועה עושה בימים אלו מאמץ גדול מאוד לעמוד בכלל האתגרים וזאת מתוך אמונה כי הדאגה לשלומם של חניכי התנועה מחייבת אותנו להחלטות אלו. אנו מבקשים להדגיש כי אלפי החניכים שנמצאים כעת במחנות עוסקים בפעילויות חינוכיות מותאמות למזג האוויר ובמסלולים שמתואמים עם חדר המצב של משרד החינוך. בכלל היערות אנו ערוכים עם תגבור של קרח, מים וקיום הפעילויות במקומות מוצלים. אנו מודים לעשרות אלפי החניכים שהשתתפו במחנות הקיץ, ניפגש בהקדם בריאים ושלמים במסעות ובמחנות הבאים עלינו לטובה. בברכת חברים לתורה ולעבודה".

המכתב שנשלח להורים והחניכים

המכתב שנשלח להורים והחניכים, צילום: בני עקיבא