סוף טוב: אושר תקציב לפנימייה הצבאית באור עציון

לאחר שעמדה בפני סכנת סגירה ראש הממשלה עדכן את הרב דרוקמן, כי הפנימייה הצבאית תקבל 15 מיליון ש"ח לשנים 2021-2022, שיתחלקו שווה בשווה לכל שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/21 12:32 כד באב התשפא

סוף טוב: אושר תקציב לפנימייה הצבאית באור עציון
צילום: Avi Dishi/Flash90

מזה מספר שנים שהפנימייה הצבאית "אור עציון" מתנהלת בזכות תקצוב של האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון ומתקציבים קואליציוניים. לפני ארבע שנים החליט שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, לסגור את הפנימייה הצבאית הדתית במרכז שפירא, ועד ההורים פנה לשר הביטחון הנוכחי, בני גנץ, שהוא גם בוגר המקום לשנות את ההחלטה ולהעביר תקצוב השנה לפנימייה. הבוקר (ב') הרב חיים דרוקמן קיבל מראש הממשלה נפתלי בנט בשורות טובות עבור הפנימייה.

ראש הממשלה מסר לראש הישיבה כי למרות חוסר ההתחייבות בעבר, אושר תקציב עבור הפנימייה והיא תוכל להמשיך את פעילותה. לפי ראש הממשלה הפנימייה תזכה בשנים 2021-2022 לתקציב של 15 מיליון שקלים, שיחצה באופן שווה בין השנים. מדובר בהקלה עבור תלמידי הפנימיה שעננת סגירה קיימת עליהם כבר ארבע שנים, וזאת בזמן שהפנימייה הצבאית החילונית בחיפה כן זכתה לתקצוב ממשרד הביטחון. 

אמש בוועד ההורים ציינו כי יחד עם יו"ר המרכז הרב חיים דרוקמן נעשו פניות לשר הביטחון וזה האחרון לא השיב. על כן הפנו ההורים את הבקשה לראש הממשלה בנט בנושא בתקווה שזה יתגייס למענם ויפסיק את ה"הפליה" כדברם, המתקיימת במשרד הביטחון. הבוקר תקציב המדינה לשנים 2021 ו־2022אושר בישיבת הממשלה, זאת לאחר שעברו שבעה שבועות מיום השבעתה. במידה ואכן יצליחו להעביר את התקציב גם בכנסת מדובר בתקציב מסודר ראשון מזה שלוש שנים בהם התקציב היה זמני, ומורחב ומשנת 2018.