התפרצות הקורונה בנט: "היעד שלנו הוא לחסן את כולם עד סוף החודש"

ראש הממשלה שוחח עם המנהלים הבכירים של קופות החולים, אשר עדכנו על דרישה מוגברת מצד הציבור. שר הביטחון גנץ אישר לקדם את תוכנית "חוסן לאזרח" לרשויות עם אחוז מתחסנים נמוך

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/08/21 20:19 כג באב התשפא

בנט: "היעד שלנו הוא לחסן את כולם עד סוף החודש"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם סיכום היממה הראשונה של מבצע החיסונים למתן מנה שלישית לבני 60 ומעלה, שוחח הערב (א') ראש הממשלה נפתלי בנט עם עם מנכ"לי קופות החולים מכבי, לאומית, מאוחדת וכללית, בשיחה נכח גם שר הבריאות ניצן הורוביץ.

מנהלי קופות החולים עדכנו על הדרישה המוגברת בכל רחבי הארץ לקבלת החיסון השלישי, עד למצב של קריסת הקווים בחלק ממוקדי השירות. עוד נאמר בשיחה כי בהתאם לסיכום עם שר הביטחון, בני גנץ, צה"ל מתגבר את הקופות ומסייע בהיערכות.

"המצב טוב אבל צריך להגביר את הקצב", אמר בנט, "צריכים שהקצב היומי יהיה פי חמישה ממה שעכשיו. אזרחי ישראל חייבים לצאת להתחסן. החיסון פשוט עובד ומציל חיים. היעד שלנו הוא לחסן את כולם עד סוף החודש. זה שאפתני, אבל אפשרי". 

כמו כן, שר הביטחון בני גנץ ערך היום חיתוך מצב בנושא סיוע מערכת הביטחון בקורונה, בדגש על מאמצי הגדלת שיעור המתחסנים, בהשתתפות הממונה על ההתגוננות במערכת הביטחון תא"ל (במיל') משה אדרי ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין.

במסגרת הדיון, אישר שר הביטחון לקדם את תוכנית "חוסן לאזרח" בשיתוף עם משרד הפנים. התוכנית תכלול סיוע בהסברה, בשינוע ובארגון, לרשויות עם אחוז מתחסנים נמוך בכלל, ובקרב בני 12-18 בפרט. הנושא מובל ומקודם על ידי הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, וההיערכות תוצג בימים הקרובים לאחר שיח עם הרשויות הרלבנטיות.

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, עדכן כי עד כה גויסו בהמשך להנחיית שר הביטחון מסוף השבוע 150 חובשים, והמאמצים יימשכו בכדי לתגבר את מערך החיסונים במאות מחסנים נוספים, בהתאם לצורכי משרד הבריאות. עוד עדכן מפקד פקע"ר, על גיוס וחיזוק יחידת אלה ומערך החקירות האפדימיולוגיות עם העלייה בכמות החולים.

שר הביטחון גנץ הודה למשתתפים וביקש להגביר את המאמצים, ולנצל את חודשי הקיץ להתחסנות מואצת בקרב בני הנוער, בכדי לאפשר את פתיחת שנת הלימודים. שר הביטחון הדגיש, כי מערכת הביטחון תפעל לסייע בכל מה שנדרש במאמץ הלאומי, בתיאום מלא עם מערכת הבריאות, משרד הפנים ומשרד ראש הממשלה, ובהתאם לצרכים שיועלו ועידכן כי כלל הסוגיות הנוספות שיידרשו, יועלו בפורומים המקצועיים ומול שרי הממשלה הרלבנטיים.

מוקדם יותר היום דיווחנו על מתווה הכיתה הירוקה, אשר הוצג על פרופסור גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא, וד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא, מבוסס על אסטרטגיית "חיים בטוח" שפותחה בבית החולים. מטרת התוכנית היא לאפשר לישראל כלכלה, משק וחינוך פתוחים ובטוחים לצד הקורונה. כל זה כולל גם צמצום של מספר הבידודים כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת.

בנוסף, המתווה המתוכנן כולל מניעת בידוד לתלמידים, הורים ומורים, וכן הפעלה דיפרנציאלית של מוסדות החינוך על פי רמת התחלואה האזורית.

במקרה ותלמיד יתגלה חיובי לנגיף, שאר חבריו לכיתה לא יצטרכו להיכנס לבידוד אלא יעברו בדיקות. מי שימצא חיובי יכנס לבידוד ואילו שאר הילדים ימשיכו ללמוד כרגיל.  בנוסף, הכיתה תעבור בדיקות מדי יום במשך שבוע. המתווה גם  מציע לבצע בדיקות סרולוגיות לכל תלמידי מערכת החינוך כדי לאתר תלמידים שהחלימו מהנגיף. 
משרד החינוך מעדכן כי נכון להיום, 6,854 תלמידים ואנשי צוות מאומתים לנגיף, 51,147 תלמידים ואנשי צוות שוהים בבידוד.