התפשטות הקורונה מחדל: 80 אלף חיסונים לקורונה יזרקו לפח

למרות המאמצים, הממשלה לא הצליחה להביא מספיק מתנגדים לקבלת החיסון וכמות גדולה של חיסונים תיזרק לפח. משרד הבריאות: מנהלים את המלאי.

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/21 22:57 כב באב התשפא

מחדל: 80 אלף חיסונים לקורונה יזרקו לפח
חיסוני פייזר, צילום: shutterstock

לקראת התחלתו של החיסון השלישי לבני שישים פלוס, הערב נחשף כי כמות גדולה של חיסונים, כ-80 אלף, תיזרק מחר משום שפג תוקפם. הממשלה מכרה חלק מהחיסונים לדרום קוריאה ונותרה עם הכמות גדולה של חיסונים בשווי של 6 מיליון שקלים והניסיונות לחסן כמות גדולה של בני נוער ומסורבי חיסון לא צלחו. 

בהתחלה הפעילו בישראל לחץ על חברת פייזר העולמית שיתנו הערכת תוקף לחיסונים, החברה סרבה וישראל מכרה חלק מהחיסונים לקוריאנים, אך כ-80 אלף יזרקו מחר, כך פורסם בחדשות 12.

במשרד הבריאות הגיבו לפרסום של חדשות 12 ואמרו בתגובה כי: "מדינת ישראל מנהלת את מלאי החיסונים שלה תוך שימת לב לתפוגת המוצר ולהיותו מוצר מציל חיים המבוקש על ידי רבים בעולם. בעוד שהמדינה חתומה על הסכמי חיסיון ולא ניתן לחשוף כמויות חיסונים מדויקות, ניתן לשתף כי חלק מהאצווה שתוקפה ה-31.7 שימש לחיסון תושבי מדינת ישראל שנעתרו לקריאות מערכת הבריאות וראש הממשלה להקדים ולהגיע להתחסן וחלק מהאצווה שהוחלף עם קוריאה (שקצב ההתחסנות שלה כעת גבוה) תמורת מנות עתידיות.

"עם זאת, לכל תושב שהתחסן במנה הראשונה שמורה מנה שנייה וכל אזרח שיחפוץ בכך יכול להתחסן גם כעת. אנו קוראים לתושבי ישראל לבוא ולהתחסן כנגד קורונה ובכך להגן על עצמם ועל הסובבים אותם מפני מחלה קשה זו".

"באמצעות אחוז התחסנות גבוה בציבור, נוכל לשמור על שגרת חיינו, לפתוח את שנת הלימודים"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש יצא בהודעה הערב לקראת מבצע החיסון השלישי שייפתח מחר בקופות החולים ואמר: "מבצע החיסון לבני ה-60 ומעלה במנה השלישית יצא לדרך. מדובר בצעד חשוב שאנו נוקטים במדינת ישראל, שנועד להגן על אוכלוסייה המבוגרת מפני הידבקות בנגיף בקורונה ומפני מחלה קשה. 

אני קורא למי שמשתייך לקבוצת גיל זו, ללכת ולהתחסן. על פי מספר פרסומים, ישנם אזרחים הבוחרים לבצע בדיקה סרולוגית, בכדי לגלות את רמת הנוגדנים בגופם, ובהתאם לכך מחליטים האם להתחסן אני רוצה להדגיש, אין בכך צורך. בדיקה כזו עלולה ליצור בלבול. אין הצדקה רפואית בהתניית ההחלטה האם להתחסן בתוצאת בדיקה סרולוגית.

אני חוזר וקורא לציבור כולו: חיסון ראשון, שני או שלישי - צאו להתחסן. החיסון נמצא ככלי היעיל ביותר למלחמתנו במגפה ולהורדת נתוני התחלואה. באמצעות אחוז התחסנות גבוה בציבור, נוכל לשמור על שגרת חיינו, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ולחגוג את החגים ביחד".


(בנימין נתניהו ורעייתו שרה מקבלים את המנה השלישית של חיסון הקורונה).