נמצא פתרון לחיסונים פגי התוקף

לישראל אולי יש כמות יפה של חיסונים אך הם עומדים לצאת משמוש בקרוב ולהפוך לפגי תוקף. אחרי שבפייזר סירבו לתת לישראל הארכה ראש הממשלה בנט הודיע: יש פיתרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 07:43 כו בתמוז התשפא

נמצא פתרון לחיסונים פגי התוקף
צילום: David Cohen/Flash90

צרות של עשירים. מדינת ישראל שהובילה מצבע חיסון יוצא דופן חתמה במהלך השנה האחרונה על שורת הסכמים שהעניקו לה מספר רב של חיסונים, אבל החיסונים הרבים שנותרו יוצאים משימוש בקרוב ויהיו פגי תוקף. במשרד הבריאות שקלו אם להקדים חיסון שלישי ואף ביקשו להאריך את תוקפם, בסוף נמצא פתרון.

ישראל תמכור את החיסונים למדינת דרום קוריאה. מדינת ישראל ודרום קוריאה חתמו הלילה (ג'), על הסכם אספקת חיסונים הדדית. ההסכם יאפשר מיצוי יעיל של החיסונים הנמצאים במלאי הנוכחי והעתידי של שתי המדינות. עפ"י ההסכם, ישראל תעביר באופן מיידי כ-700,000 מנות חיסון של חברת פייזר לדרום קוריאה לטובת חיסון אזרחיה עד סוף חודש יולי. 

בתמורה למשלוח החיסונים, תחזיר דרום קוריאה את אותה כמות של חיסונים לישראל מהזמנה עתידית שצפוייה להיות מוכנה בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2021. מדובר בהסכם ראשון מסוגו להחלפת חיסוני קורונה שנחתם בין ישראל למדינה אחרת.

ראש הממשלה, נפתלי בנט ברך על העסקה ואמר כי: "זו עסקה שהיא Win-Win: דרום קוריאה תקבל ממלאי החיסונים הקיים שלנו, ואנחנו נקבל את המשלוח העתידי שלהם. כך נצמצם את החורים ונוודא שלמדינת ישראל יש מלאי חיסונים ראוי. ביחד ננצח את הנגיף".

כזכור, בישראל ניסו למצוא פתרון לבעיה וחשבו כי יקבלו את האישור מפייזר להאריך את תוקפם של חיסוני הקורונה. אך בחברה לא רצו לקחת סיכון ושללו את המהלך.


ישראל מחסנת את תושבי הרש"פ.