לא הולכים על ביצים: התגובה החריפה של משרד החקלאות למחאה

מחאת החקלאים שהחלה הבוקר נפתחה עם סרטון מטריד בו משמידים המפגינים אלפי ביצים וירקות בצמתים בישראל, שר האוצר הגיב בחריפות ובמשרד החקלאות מאיימים על החקלאים כי כבר בחגים יאפשרו יבוא ביצים ללא מכס

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/07/21 14:14 כ באב התשפא

לא הולכים על ביצים: התגובה החריפה של משרד החקלאות למחאה
מחאת החקלאים, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

צמתים רבים נחסמו היום (ה') בעקבות מחאת החקלאים על הרפורמה אותה מקדם שר האוצר ליברמן עם שר החקלאות עודד פורר. במהלך המחאה הושמדה תוצרת חקלאית וחקלאים איימו כי יפגעו בייבוא ביצים לישראל, בתגובה משרד החקלאות איים בנשק חריף ביותר.

המידע שהתקבל במשרד החקלאות על כך שבכוונת מגדלי הביצים לחבל ביכולת אספקת הביצים לצרכן הישראלי לקראת חגי תשרי וכדי להפעיל לחץ על הממשלה שמתכננת להפעיל את רפורמת החקלאות, הביא את שר החקלאות עודד פורר, להורות על פתיחת ייבוא הביצים מחו"ל ככל שיידרש, בפטור ממכס כדי למנוע מחסור.

במשרד החקלאות אמרו כי: "בעקבות מידע שהתקבל על כוונת מגדלי הביצים לחבל ביכולת אספקת הביצים לצרכן הישראלי לקראת חגי תשרי, הורה שר החקלאות לפתוח את יבוא הביצים מחו"ל ככל שיידרש, בפטור ממכס, כדי לספק את הביצים לאזרחי וילדי ישראל". המשרד כבר פתח מכסות יבוא בפטור ממכס בהיקף של 50 מיליון ביצים.

שר האוצר ליברמן תקף את המחאה שהחלה הבוקר וכתב בטוויטר: "השלכת ביצים, פירות וירקות על הכבישים תוך חסימת הדרכים לא תטיב עם הצרכנים, לא תביא להגדלת התוצרת או רמת הצריכה בשום צורה אלא רק תפגע בהם בדרכים נוספות". שר האוצר הוסיף: "צר לי שהחקלאים בוחרים שלא להתמקד בגופו של עניין ובשאלה המטרידה ביותר - מדוע ב-20 שנה האחרונות מחירי הפירות עלו בלמעלה מ-100%, הירקות בלמעלה מ-80%, הצריכה ירדה ב-20% ולמה הפירות בסקנדינביה זולים יותר מבחיפה?

"רק נזכיר שהרפורמה שאנחנו מביאים מעניקה הטבות חסרות תקדים לחלקאים בין היתר: תמיכה ישירה של מיליוני שקלים, הוזלה משמעותית בחומרי ההדברה והדישון, סימון תוצרת הארץ והשקעת מיליארדים במחקר ופיתוח בדרך להסבת החקלאות לחדישה ומתקדמת" סיים ליברמן.

שר החקלאות פורר הוסיף: "זו הדוגמה הטובה ביותר מדוע אסור שיהיה מונופול בתחום המזון. אנו לא נאפשר לאף אחד לחבל בתזונה של ילדי אזרחי ישראל או לשלוט בשוק בכל עת, ובמיוחד לקראת חגי ישראל".

דובי אמיתי, יו"ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים אמר בפתיחת המחאות הבוקר כי: "מי שאחראים על המחיר לצרכן הם רשתות השיווק ולא החקלאים. נמשיך להילחם עד להוצאת הרפורמה מחוק ההסדרים. מה שבלוני התבערה, החמאס והחיזבאללה לא הצליחו לעשות עד היום, מנסים לעשות לנו בתוך הבית - ירי בתוך הנגמ"ש".


(השמדת הביצים הבוקר).

מזכיר איגוד מגדלי העופות מוטי אלקבץ אמר בתגובה לדברי השר פורר כי מדבר בשקר וכזר וכי הם דוחים מכל וכל את טענותיו של השר , אין ולא היה בכוונת מגדלי הביצים לפגוע באספקת הביצים לצרכנים לקראת חגי תשרי. והוסיף כי מדי שנה נפתחות מכסות ליבוא ביצים לקראת חגי תשרי וחג הפסח, שני מועדים בהם ישנה דרישה מוגברת לביצים, וכך גם השנה. עוד אמר אלקבץ, אנו מקווים כי ממשלת ישראל לא תנצל זאת לפתיחת מכסות בצורה שאינה מבוקרת שכמוה כגזר דין מוות על ענף מגדלי הביצים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן