בנט על החיסון השלישי: "כמה שפחות נדבר - ככה זה יותר קרוב"

ראש הממשלה ערך ביקור בדיור מוגן בירושלים, ואמר כי הוא פועל אישית למתן מנה שלישית של החיסון נגד הקורונה: "אנחנו על זה, כבר חודש. יש דברים שצריך לתת להם להבשיל" | שר הבריאות: "ישראל תהיה ערוכה ומוכנה עם מלאי חיסונים לכולם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/21 13:30 יח באב התשפא

בנט על החיסון השלישי: "כמה שפחות נדבר - ככה זה יותר קרוב"
בנט והשרים בביקור בבית האבות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נתוני משרד הבריאות חשפו הבוקר (ג') כי מספר המאומתים ביממה האחרונה חצה את רף ה-2,000. ראש הממשלה נפתלי בנט, ערך היום סיור בדיור מוגן "מגדל נופים" בירושלים יחד עם שר הרווחה מאיר כהן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, והתייחס היום (שלישי) לאפשרות של מתן מנת חיסון שלישית.

"אנחנו על זה", אמר ראש הממשלה, "כמה שפחות נדבר - ככה זה יותר קרוב. עם העלייה במספר החולים במצב קשה - אנחנו מתקרבים לזה מאוד". מספר החולים הקשים עמד אתמול על 121 והיום כבר טיפס ל-138. כהן אמרה כי הדבר הכי חשוב כרגע לדיור המוגן זה החיסון השלישי. בנט השיב לה: "אנחנו על זה, האמיני לי, כבר חודש. יש דברים שצריך לתת להם להבשיל. אנחנו קרובים מאוד. כמה שפחות נדבר ככה הסיכוי שזה יקרה יותר גבוה".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בנט הדגיש כי "הציבור צריך לצאת ולהתחסן", ופנה אל הצעירים: "כשאתם מתחסנים - אתם מגנים על כל עם ישראל. יש לנו קהל גדול של אנשים שהם לא אנטי, אלא פשוט לא הגיעו לזה. אני פונה לכל הצעירות והצעירים מעל גיל 12 כדי להגן על סבא ועל סבתא. אין לי ספק שצריך לעשות את זה כדי להגן על הפגיעים ולשמור על הכלכלה".

מוקדם יותר הבוקר, ערך שר הבריאות ניצן הורוביץ, ביקור בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, והתייחס להמשך התפשטות הקורונה בישראל. "אנחנו רואים קצב הידבקות גדול מאוד של זן הדלתא. התרענו על כך ונקטנו בצעדים והחלק המשלים הזה הוא היערכות בתי החולים בישראל לטיפול בחולים קשים שמגיעים הנה בעקבות הידבקות בקורונה. הנתונים עולים ולצערי הם עוד צפויים להמשיך ולעלות ולכן אסור להיות אדישים לעניין הזה".

על מתן החיסונים אמר השר כי ישראל בין המדינות המובילות בעולם בחיסונים למרות שעדיין יש רבים שלא התחסנו. לדבריו, "אנחנו בקשר עם גורמי מחקר ורפואה המובילים בכל העולם וגם עם הרשויות הרגולטוריות השונות. ביחס לאפשרות של מתן בוסטר, חיסון שלישי, אם וכאשר נחליט על כך בהתאם לקריטריונים הרפואיים היציבים והאמינים ביותר, אז ישראל תהיה ערוכה ומוכנה עם מלאי חיסונים לכולם".