האופוזיציה לא מתקזזת עם חבר הכנסת שהתאשפז בפעם השניה: "מתנהלת בבריונות"

צבי האוזר אושפז בהדסה וביקש להתקזז עם חבר כנסת מאחת הסיעות החרדיות. לאור הרגישות של החרדים לגבי חוק הדיינים, סוכם כי יקוזז בכל החוקים למעט החוק הזה | יריב לוין לא אישר את הסיכום, הליכוד: "שייתנו ערבויות שלא יפרו את הקיזוז כפי שעשו בפעם הקודמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/21 19:16 יז באב התשפא

האופוזיציה לא מתקזזת עם חבר הכנסת שהתאשפז בפעם השניה: "מתנהלת בבריונות"
נכנסים לתפקיד החדש כחברי אופוזיציה, צילום: ללא

"שוב האופוזיציה מתנהלת בבריונות וחוסר רגישות", כך מאשימים הערב (ב') במפלגת תקווה חדשה. הטענה מגיעה בעקבות אשפוזו בפעם השניה של ח"כ צבי האוזר בבית החולים הדסה שבירושלים. האוזר ביקש להתקזז עם חבר כנסת מאחת הסיעות החרדיות, ולאור הרגישות של הסיעות החרדיות לגבי חוק הדיינים, סוכם כי יקוזז בכל החוקים למעט החוק הזה. מי שביטל את הסיכום בין החרדים להאוזר הוא מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, שהורה לבטל את הקיזוז. 

מתקווה חדשה נמסר הערב: "האופוזיציה ה״לוחמנית״ מבקשת להביא אדם שמאושפז בבית החולים להצבעות שיימשכו כל הלילה. זו אופוזיציה לאנושיות, לא לממשלה".

לפני כשבוע וחצי התאשפז האוזר בפעם הראשונה לאחר שחווה אירוע נוירולוגי קל. "אמש במהלך הדיונים בכנסת חשתי ברע, ולאחר שהגעתי לבית החולים התברר שחוויתי אירוע נוירולוגי קל. הודות לתגובה המהירה של הצוות הרפואי במשכן וטיפול מיטבי של רופאי בית החולים הדסה - אני חש בטוב ובימים הקרובים אשוב לעבודתי", כתב בחשבון הטוויטר שלו. 

בליכוד הגיבו לדברי תקווה חדשה ואמרו: "אם חבר הכנסת האוזר זקוק לקיזוז, כפי שטוענת תקווה חדשה, שהוא וסיעתו יודיעו ויתחייבו באופן ברור שח"כ האוזר לא יופיע לאף הצבעה, וייתנו ערבויות שלא יפרו את הקיזוז כפי שעשו בפעם הקודמת. מובן שאם כך יהיה, נהיה נכונים לקזז אותו".

ייתכן ויריב לוין ביטל את הסכם הקיזוז הנוכחי בשל הסערה האחרונה שהתרחשה לפני כשבועיים. אחותו של חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי מתקווה חדשה נפטרה והאופוזיציה הודיעה כי היא לא מתכוונת לקזז אותו בימי השבעה אך מאוחר יותר הסכימו חבריה למהלך, כשבליכוד החליטו לקזז את הלוי ללא תנאים.

למרות הקיזוז, הלוי הגיע לסבב הצבעות נוסף מספר שעות לאחר הלווית אחותו כשהוא חובש כיפה ולובש את חולצתו הקרועה. הלוי גרם לסערה נוספת והשיח בין האופוזיציה והקואליציה התחמם בפעם המי יודע כמה.

לוין אמר לפני שבועיים שמדובר ב"שפל שלא היה כדוגמתו. שימוש הכי ציני שיכול להיות באבל של אדם כדי לנסות לגנוב הצבעה. למרות כל התרגילים המבישים האלה, האופוזיציה תמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה, וכמה שיותר מהר".