צפו ברגע המביך: חבר כנסת מהקואליציה קוזז בשל מות אחותו - והגיע להצבעה

האופוזיציה נענתה לבקשת הקיזוז למאיר יצחק הלוי שיושב שבעה על אחותו שנפטרה, אך הלוי הגיע להצבעה, תוך הפרת הקיזוז. יו"ר האופוזיציה: "שפל שלא היה כדוגמתו" | הקואליציה: "האופוזיציה ניסתה לגנוב את ההצבעה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/07/21 22:15 כו בתמוז התשפא

צפו ברגע המביך: חבר כנסת מהקואליציה קוזז בשל מות אחותו - והגיע להצבעה
הלוי במליאה , צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחותו של חבר הכנסת מאיר יצחק הלוי מתקווה חדשה נפטרה היום (ג') בשעות הבוקר המאוחרות. האופוזיציה הודיעה כי היא לא מתכוונת לקזז אותו בימי השבעה אך מאוחר יותר הסכימו באופוזיציה למהלך של קיזוז, כשבליכוד החליטו לקזז את הלוי ללא תנאים.

למרות הקיזוז, הלוי הגיע לסבב הצבעות נוסף מספר שעות לאחר הלווית אחותו כשהוא חובש כיפה ולובש את חולצתו הקרועה. הלוי גרם לסערה נוספת והשיח בין האופוזיציה והקואליציה התחמם בפעם המי יודע כמה.

בליכוד אמרו הערב: "לאחר שהאופוזיציה בצעד אנושי נענתה לבקשת תקווה חדשה ונתנה קיזוז לחבר הכנסת מאיר יצחק הלוי שיושב שבעה, הגיע עכשיו חבר הכנסת הלוי להצבעה, תוך הפרת הקיזוז. 

ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה אמר כי מדובר ב"שפל שלא היה כדוגמתו. שימוש הכי ציני שיכול להיות באבל של אדם כדי לנסות לגנוב הצבעה. למרות כל התרגילים המבישים האלה, האופוזיציה תמשיך לפעול בנחישות כדי להפיל את הממשלה, וכמה שיותר מהר".

בקואליציה מיהרו להאשים את האופוזיציה במקרה: "ח"כ מאיר יצחק הלוי מגיע מהלווית אחותו למליאת הכנסת להצבעה לאחר שהאופוזיציה אמרה שהוא מקוזז אך בפועל לא קיזזה אותו וניסתה לגנוב את ההצבעה!".

ממפלגת תקווה חדשה נמסר: "ח"כ יואב בן צור קוזז מול ח"כ יצחק הלוי עד סוף השבעה על אחותו שנפטרה היום! הדבר סוכם בין-היתר בהלווית אחותו של יצחק הלוי, בין בנצור לשר סער. משום מה בן צור הגיע להצביע, ואז טען הליכוד כי יש ״לנייד״ הקיזוז לגילה גמליאל.  קיזוז הוא לעולם שמי ואף פעם לא מתנייד. מצער שגם במצב כזה האופוזיציה בחרה לשבור את מילתה ולהתנהג בחוסר אנושיות".

בלשכת ח"כ יואב בן צור מיהרו להגיב לדברי תקווה חדשה: "בתיאום עם מרכז האופוזיציה סוכם כי תתקיים התקזזות בהצבעות היום עם ח״כ מאיר יצחק הלוי בשל האבל על פטירת אחותו היום. ההתקזזות בחוק יסוד: הכנסת סוכמה שתהיה מול ח״כ גילה גמליאל ובשאר החוקים מול ח״כ בן צור. למרות הסיכום, גדעון סער וחבריו לקואליציה ביזו את כבודו ואמונתו של ח״כ הלוי והביאו אותו להצבעות תוך הפרת קיזוז ורמיה וחוסר התחשבות עם אבלו הכבד. אבדה הבושה".