התפרצות הקורונה נחמן אש נגד שאשא ביטון: "בהודעה שפורסמה יש נקודות לא סגורות"

מנכ"ל משרד הבריאות מסר הצהרה לתקשורת והתייחס למצב התחלואה בארץ, פתיחת שנת הלימודים והטיסות לחו"ל: "הסיכון להידבק בטיסות לחו"ל הוא גדול"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/07/21 18:25 טז באב התשפא

נחמן אש נגד שאשא ביטון: "בהודעה שפורסמה יש נקודות לא סגורות"
נחמן אש , צילום: David Cohen/Flash90

מוקדם יותר היום (א') פרסמו במשרד החינוך את התכנית שלהם לקראת שנת הלימודים שתיפתח בקרוב והצהירו "שנת הלימודים הקרובה תפתח כסדרה". אבל במשרד הבריאות תכניות אחרות ומנכ"ל המשרד צינן את ההצהרות של השרה יפעת שאשא ביטון.

על שנת הלימודים שמתקרבת לצד העלייה בתחלואה אמר פרופסור אש במסיבת עיתונאים מיוחדת כי: "אנחנו נמצאים בעבודה משותפת עם משרד החינוך לאורך הימים האחרונים כדי לגבש את התוכנית לפתיחת שנת הלימודים. בהודעה שפורסמה יש כמה נקודות שעוד לא סגורות ושאנחנו צריכים ללבן. יש היום דיון משותף". 

פרופ' אש מיהר להוסיף כי ישנן גם הבנות עם משרד החינוך וסיפר כי: "הגענו להבנה שכאשר רמת התחלואה באזור עולה, כלומר כשהיישוב הופך לכתום ולאדום, יהיה צמצום של הכיתות בהתאם לתהליך שייקבע בהובלה של המוסד. ההנחיה היא לצמצם את המגעים במצבים כאלה, כלומר  שהתלמידים ילמדו במסגרות יותר קטנות".

מוקדם יותר היום אמר אש כי במשרד שוקלים להתחיל במנת חיסון שלישית למרות שטרם הגיע אישור למהלך וכי אין מדינה נוספת בעולם שהחלה בחיסון שלישי. אש אמר על החיסון השלישי כי: "אנחנו נמצאים בשלבים מתקדמים כדי להגיע למסקנה. ככל שנגיע למסקנה שיש דעיכה ביעילות החיסונים, נשקול את מתן המנה השלישית. אנחנו עוקבים אחר נתונים של הדבקות מצד מחוסנים".

על עשרות האלפים שטסים לחו"ל מדי יום אמר אש כי: "העלייה בתחלואה היא כלל-עולמית ולכן הסיכון להידבק בטיסות לחו"ל - גם במדינות עצמן וגם בדרך אליהן - הוא גדול. אנחנו לא רוצים שאנשים יידבקו בנסיעות האלה ויביאו תחלואה לארץ". אש הוסיף: "אני ממליץ לכל מי שמתכנן נסיעה לחו"ל לקחת בחשבון שייתכנו שינויי מדיניות בחזרה לארץ. גם כשמזמינים את הכרטיסים וגם כשטסים, צריך לקחת את זה בחשבון".

 

האם יהיו הגבלות נוספות בעקבות העלייה במספר החולים קשה? אש אמר כי: "עדיין אין למשרד הבריאות רף מסוים שמעליו יהיה צורך להקשיח את ההגבלות. "זה תלוי בגורמים נוספים", אמר מנכ"ל משרד הבריאות. "למשל, בקצב עליית התחלואה. ככל שהקצב יהיה מהיר יותר נצטרך להוסיף הגבלות גם במספרים נמוכים יותר. צריך לבדוק גם מי הם אותם חולים קשים - צעירים או מבוגרים? ככה שיש פרמטרים נוספים שמשפיעים על נקודת הזמן שבה נחליט על הגבלות נוספות".